Semesterdag med flyttbestyr

Idag har jag haft en semesterdag. Jag tog den för att jag hade fått en tid hos en sjuksköterska på psyk i Norrköping mitt på dagen, men den blev tydligen inställd...

...fick jag veta imorse. 🙄 Då hade jag för nästan en vecka sedan ifrågasatt behovet av ett fysiskt besök och frågat om vi kunde ta det digitalt istället - eftersom jag antar att allt de vill är att följa upp hur det fungerar med den nya medicinen som jag började med i vintras. All respons jag fått på det var att administratören vidarebefordrat frågan till sjuksköterskan ifråga. Och när jag väl hörde någonting från psyk var det som sagt att besöket blivit inställt. 😒

Liiite frustrerande, speciellt med tanke på att jag behövt ta en dag ledigt från jobbet. Om det hade varit ett digitalt besök hade jag ju varit på kontoret som vanligt och bara tänkt gå ifrån en stund och prata med sjuksköterskan via videolänk. Men, men... 🤷‍♀️

Om jag inte haft en tid inbokad med en kille från en flyttfirma idag också så hade jag kanske åkt iväg till jobbet när jag fick beskedet från psyk. Men nu stannade jag hemma och tog emot honom. Han var jättetrevlig och det tog bara en kvart för oss att gå igenom alla rum och möbler och kartonger. Men ändå hade jag stresspåslag både innan, under och efter hans besök. Jag avskyr verkligen att släppa in folk i mitt hem, det är så himla ångestladdat. 😣😖

Efteråt satte jag mig och spelade lite Sims för att varva ner. Och så kom min finaste syster förbi några timmar och hjälpte mig att packa. ❤️🙏 Det går framåt med stormsteg på packningsfronten, i synnerhet när jag får hjälp. Och i helgen kommer jag att få hjälp av både mamma och syrran. 🥰👍

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback