Sista aprilveckan i bilder

Jag har varken haft tid eller ork att skriva så mycket på sista tiden, så här kommer en sammanfattning av veckan som gått...

Lördag: Syrran och jag hängde mest hemma i soffan i lördags, men under den lilla stund vi rörde oss ute på stan hann vi få syn på en av de nya betongsuggorna i form av Norrköpingsspårvagnar som precis hade placerats ut här i stan. Så himla söta! 😍🚋

Söndag: Det kändes ärligt talat lite awkward att ha Edward, Bella och Jacob i sängen, så efter en vecka tvättade jag och förpassade Twilight-bäddsetet tillbaka till dess undanskymda vrå i linneskåpet. 🦇🐺 Jag återvände till min rosa fluffiga komfortzon genom att bädda med ett av mina Hello Kitty-bäddset istället. 💖 Och jag utbrast precis som kungarna i Super Mario 3 efter att Mario befriat dem: "Oh, thank heavens! I'm back to my old self again." 😉

Måndag: Jag är fortfarande helt rörd över presentpåsen jag hittade i mitt arbetsrum i måndags morse. 😊💖 Det var en mycket trevlig start på arbetsveckan måste jag säga. 👍

Tisdag: Den här fina fjärilsinstallationen lade jag märke till i tisdags eftermiddag, när jag var på väg för att möta Pride-familjen och spela in en videohälsning till en annan Pride-arrangör. 🦋🏳️‍🌈 Jag trodde att vi skulle bli ganska många, men det var bara jag och två tjejer till och det lilla barnet som dök upp. Och jag kände mig inte jättebekväm med situationen - att vara med i ett filmklipp (jag hatar att se mig själv på film 😖), att skrika på en offentlig plats (vi ropade "HAPPY PRIDE, VARBERG!" för full hals), att vi var så få att jag både hördes och syntes tydligt i videon, att stå där på torget i eftermiddagsrusningen med massor av Pride-flaggor (jag kände mig ganska utsatt, en kille som passerade vände sig om och blängde på oss med avsky i blicken, men inget värre än så hände)...en kan väl säga att det hela var en massiv exponeringsövning för min sociala fobi. Jag tittade aldrig på hur klippet blev och jag fasar för att se det när det kommer ut på nätet i sommar. 😵 Samtidigt som jag rent logiskt inser att de som kommer se den här videon knappast kommer fästa något större avseende vid hur jag ser ut eller låter eller beter mig...

Onsdag: PLÖTSLIGT HÄNDER DET! Jag vet inte hur länge det här staketet har varit trasigt, när varningsbanden dök upp strax efter nyår hade den översta delen av staketet redan fattats ett bra tag...men så i onsdags morse när jag var på väg till jobbet noterade jag att staketet plötsligt var helt igen!

Torsdag: Igår höll jag en lektion för mina kollegor i att upprätta en inkomstdeklaration för en privatperson i vårt nya skatteprogram. Jag var sjukt nervös, speciellt med tanke på att det gick så jävla dåligt sist jag höll i en lektion, men det gick faktiskt riktigt bra igår. Det var till och med roligt. Visst fick jag ont i halsen av att prata i en och en halv timme och visst blev jag sjöblöt av svett för att jag var så ångestfylld av situationen, men jag klarade av det och jag är riktigt stolt över min prestation. 😊✌

Fredag: Jag sov skitdåligt inatt och har känt mig helt utmattad hela dagen idag. 😴 Men jag gick ändå en liten extrasväng på hemvägen för att fota körsbärsträden som slagit ut i blom i parken. 🌸🌸🌸 Nu kommer jag dock inte göra så mycket mer idag. 😴 Natti natti. Trevlig Valborg. Och grattis på födelsedagen, kungen. 🤴

Uppskattning 💖

I lördags hängde syrran och jag i soffan hela dagen och kollade på film och videor och spelade tevespel. Det var mysigt. 😊❤ Igår hade jag, precis som förra söndagen, tänkt inleda dagen med att gå och träna bågskytte och därefter gå och jobba några timmar och sedan gå hem och ägna mig åt kandidatuppsatsen. Men jag kom varken iväg till bågskyttet eller till jobbet, jag bara satt vid datorn och läste och letade efter fler relevanta akademiska texter och gjorde markeringar och anteckningar. Så studiemässigt blev det en väldigt effektiv dag. 👍

Eftersom jag inte var på kontoret under söndagen som planerat var det inte förrän jag kom dit imorse som jag upptäckte presentpåsen i mitt rum. Godis och matvaror och ett bokstöd, alltsammans inpackat i en påse med rosa och lila band runt. 💖


Det fanns dock inget kort eller liknande, så jag var inte säker på vem det kunde vara ifrån (även om jag hade mina misstankar). 🤔 Till slut dök det upp en kollega som var kvar längre än mig på kontoret i fredags eftermiddag och som därför kunde lösa mysteriet åt mig. Presenterna var från en kund som jag haft hand om sedan typ forever (2012?) och som ville tacka mig för den här tiden nu när våra vägar kommer skiljas åt. Så himla fint. ☺ Sådant här gör mig verkligen rörd. 💖

Taylor, Taylor, Taylor! 😍

 
Jag hade precis ställt mig i kassakön i matbutiken när de första tonerna av "Fearless (Taylor's Version)" började ljuda ur högtalarna. 😍😍😍 Och på en millisekund hade jag ett fånflin i hela ansiktet och mycket snart började jag smådansa där med min kundkorg i händerna. Att lämna butiken i det läget var inte att tänka på, så jag klev ur kön och började nynna och dansa runt mellan hyllorna ända tills låten tog slut. Nog för att jag redan lyssnar på det nya Fearless-albumet större delen av min vakna tid på Spotify och CD, så jag är inte precis beroende av matbutikens högtalare för att få höra Taylor, men jag kunde ju inte bara gå därifrån mitt i låten heller! Men när den tonade ut slutade jag driva runt och återvände snällt till kassakön. 😇 
 
 
Idag är det förresten exakt två veckor sedan det nya Fearless-albumet släpptes. Så det var ju ett fint uppmärksammande från matbutikens sida. 😊 Även Dagens industri skriver om Taylor idag, något som en av mina chefer upplyste mig om i eftermiddags - och aldrig har väl Malin setts bläddra så entusiastiskt i den tidningen... 😉 

Vårblommor 🌸

Så var det fredag igen. Tiden går verkligen sjukt fort just nu, den tenderar ju att göra det när en stressar. Men jag tog mig i alla fall tid på väg hem från jobbet idag att stanna och fota en del av blommorna jag passerar dagligen och som blir fler och vackrare för varje dag...
 
 
 
 
 
 
 
 
Våren och alla dess blommor gör mig glad. 😊🌸 Kanske är det delvis därför jag hanterar stressen både på jobbet och över kandidatuppsatsen ganska bra just nu. Jag är vid gott mod och tycker att tillvaron är allmänt trevlig. Trött är jag ju förstås (och pollensäsongen gör ju inte saken bättre 😖🤧), men ändå stabil.
 
Ett mörkt moln finns det dock på himlen just nu (vilket väl är en delförklaring till att jag inte bloggat någonting de senaste dagarna), men det är inget jag kan gå in närmare på eftersom det inte handlar om mig utan om någon jag bryr mig väldigt mycket om. Jag önskar så himla mycket att du bara fick må bra igen och att allting ordnar sig. Nu. ❤

Ett av mina guilty pleasures

Alla har vi våra guilty pleasures. Ett av mina är Twilight-sagan. Den är antifeministisk, den romantiserar destruktiva relationer, den är fylld av mormonsk sexualmoral och heteronormativitet...och så vidare och så vidare. Men ändå älskar jag den. Det är inget jag är speciellt stolt över (det finns nog dock en och annan gammal text både här på bloggen och på andra delar av internet där jag försvarar Twilight och står fast vid hur fantastisk den är, men det får stå för mitt yngre jag 🙈), men jag accepterar ändå för mig själv att det är såhär. Det är väl dock inget jag gärna skyltar med direkt, vilket är anledningen till att de bilder och planscher jag har uppsatta här hemma återfinns inne i min stängda klädkammare... 
 
 
 
Jag ska inte bli långrandig i detta inlägg, jag vill egentligen mest bara tipsa om en helt fantastisk YouTube-kanal som syrran introduerade mig för nyligen, där de bland annat analyserar Twilight. Kanalen heter Cinema Therapy och drivs av en terapeut och en filmskapare som tillsammans analyserar olika filmer och relationerna i dem. Hittills har de gjort fyra videor om Twilight, och jag tycker att de sammanfattar några av de problematiska aspekterna av den första filmen väldigt bra i videon nedan... 
 
 
De framhåller dock att det är helt okej att gilla Twilight, så länge en ser det hela som ren underhållning och inte som något romantiskt ideal. Och efter att ha kollat på alla videorna rotade jag fram mitt skrynkliga gamla Twilight-bäddset från dess undangömda vrå lååångt in i linneskåpet och bäddade med det... 
 
 
En kan väl säga att jag har börjat bejaka mina guilty pleasures. 😉 
 
Vad har ni för guilty pleasures?

Effektiv söndag

Jag hade föresatt mig att göra tre saker denna söndag;
1. Att gå till bågskyttelokalen och träna (för första gången på fyra veckor).
2. Att gå och jobba några timmar (precis som förra helgen).
3. Att skriva på kandidatuppsatsen (jag lider av massiv skrivkramp och hade inte skrivit på den på tio dagar).

Och jag har faktiskt bockat av alla tre aktiviteterna. 😊👍

Det såg inte så ljust ut imorse, jag vaknade tio över sju (vilket är fem minuter innan jag brukar gå hemifrån när jag ska gå och skjuta 😱) och jag var jättetrött så jag övervägde att skriva till min bågskyttekompis och ställa in, jag ville bara sova typ hela dagen. 😴 Men eftersom det är fyra veckor sedan jag var i lokalen sist var det verkligen hög tid att återvända, så jag tvingade mig upp och gjorde mig iordning och skyndade iväg. Och det är jag glad över. Det kändes fint att träffa min bågskyttekompis igen, det var roligt (om än jobbigt) att få skjuta igen och det gav mig en bra start på dagen. 👍

Det här är nog en av de snyggaste grupperingarna jag någonsin lyckats med faktiskt. 🏹

Efteråt gick jag direkt till kontoret och jobbade i ett par timmar. Det kändes också bra och jag fick massor gjort. 👍 Och sedan gick jag faktiskt hem och ägnade flera timmar åt kandidatuppsatsen. 👍

Så himla skönt. Jag tycker verkligen om sådana här effektiva dagar. 😊👍 Nu känner jag att jag med gott samvete kan krypa ner under mitt tyngdtäcke och kolla på videor eller läsa resten av kvällen. Natti natti!

Tack! 🌸


Detta fick jag av en kund idag. Ett tackmeddelande och ett doftljus. 🌸🕯 Det gjorde mig alldeles rörd. Jag sliter som ett djur just nu för att få högsäsongen att gå ihop sig, och att då få sådana här små oväntade bevis på uppskattning för det jag gör - det betyder väldigt mycket. 🙏

Efterlängtad leverans 💛


Idag fick jag äntligen hem Fearless (Taylor's Version) i brevlådan. 😍😍😍😍😍 Nog för att jag redan lyssnar på albumet på Spotify större delen av min vakna tid, men det är ändå något särskilt med CD-skivor. 😊❤

Intensiv tisdag

Idag har jag utbildat fem av mina kollegor i det nya bokslutsprogrammet. Jag har börjat känna mig relativt bekväm med att prata inför mina kollegor och kan till och med tycka att det är riktigt roligt att hålla i sådana här små lektioner, men idag kändes det mest bara jobbigt. En timme och femton minuters genomgång med konstant ångestpåslag, och efteråt kände jag mig helt skakig och gråtfärdig minst lika länge till. Det gick inte alls så bra som jag hade önskat, och jag kände mig varken stolt eller lättad över att jag genomfört det hela, snarare miserabel och dålig på alla sätt. 😔

I övrigt har dagen varit ganska bra, om än tämligen intensiv. Biljetterna till min älskade teaters höstföreställningar släpptes idag, och jag kände mig nästan andäktig när jag bokade mina biljetter. 🎭❤ Jag hoppas verkligen att jag faktiskt får gå dit som planerat i höst utan att coronahelvetet stormar in och släcker dessa viktiga ljuspunkter i min tillvaro. 🙏

Efter jobbet skulle jag gå till frisören. 💇‍♀️ Jag gick från kontoret en halvtimme innan jag hade min inbokade tid, och under den halvtimmen (okej, det landade snarare på bortåt 40 minuter) gick jag och hämtade ett paket med mediciner på ett uthämtningsställe, lämnade en och hämtade en annan bok på universitetsbiblioteket, gick hem och slängde in en pizza i mikron och medan den värmdes skyndade jag ner till ett annat uthämtningsställe och hämtade ett annat paket innehållande mitt nya tyngdtäcke (som jag nu ligger nerbäddad under) och efter att ha släpat hem det kastade jag i mig pizzan och hann nästan i tid till min klipptid. 😅 

Egentligen hade jag inte tid förrän en timme senare, men jag hade gått med på att tidigarelägga det hela för att min frisör kommit på att hon var upptagen senare på kvällen, och jag hade förvarnat om att jag kanske inte skulle hinna exakt till den nya tiden så det var ingen fara att jag kom lite sent...men det kändes ändå lite jobbigt eftersom min definition av att komma i tid brukar betyda att jag kommer minst en kvart innan - så det här får väl ses som bra träning för mig på den fronten. 👍

Jag fortsatte på det supereffektiva spåret med att läsa metodlitteratur till kandidatuppsatsen medan färgen verkade (skvallertidningar i all ära, men litteratursociologi känns liiite mer meningsfullt 😉). Och jag blev förstås rosa och fin i håret som vanligt...


Nu ligger jag som sagt nerbäddad under mitt tyngdtäcke och försöker varva ner och tänker inte göra något mer nyttigt alls idag faktiskt. Så...natti natti!

Mer glitter åt Malin! 💖

Den här dagen började rätt segt. Jag hade noll energi, så jag ställde in morgonens bågskytte och tog det ganska lugnt här hemma hela förmiddagen. 😴 Men jag kände mig himla rastlös, så vid lunchtid gick jag iväg till kontoret och jobbade några timmar vilket lugnade mitt sinne något. Det var ingen annan än jag där, vilket å ena sidan var tråkigt men å andra sidan gjorde att jag fick jobba ostört och effektivt - och kunde lyssna på Taylor på högre volym än vanligt och även sjunga med i låtarna helt ogenerat. 😉

Jag har även lyckats slutföra ett projekt här hemma. Jag blev nämligen klar med de glittriga ramarna till hallen idag. Det blev jättefint! 😍💖 Här kommer lite bilder på hela processen...


Och så har jag skickat ut en del Pride-mejl, tvättat, bäddat sängen, spelat Sims, fyllt på dosetterna inför nästa vecka... Så jag har ändå gjort förvånansvärt mycket denna sega dag. Men nu ska jag nog snart gå och lägga mig faktiskt. Natti natti! 😴

En Swiftie växer upp...

Det nya Fearless-albumet har fått Swifties över hela världen att reflektera över sina liv under den första respektive den andra Fearless-eran. Och det poppar upp bilder liknande den nedan överallt i mina sociala medier... 
 
 
Jag är väldigt tacksam och stolt över var jag befinner mig i livet nu jämfört med då. Jag har utvecklats otroligt mycket sedan den tiden och vuxit som människa, blivit äldre och klokare, bytt ut toxiska relationer mot mer sunda sådana, tagit mig in i arbetslivet och funnit min plats där, hittat nya och meningsfulla sammanhang att bli en del av, arbetat och kämpat hårt med mina psykiska problem, vågat mer och mer... Jag säger inte att allting är perfekt nuförtiden, men det är helt klart bättre. Och det är väl bara att fortsätta den resan...headfirst, fearless! 💛 
 

Tillbaka på bussen! 🚌


Det tog nästan två månader efter vomeringsincidenten, men nu har jag faktiskt gjort det - jag har åkt buss igen! 🚌✌ Med min fina syster som stöd. ❤ Två resor med stadsbussen, cirka tio minuter enkel resa. Det var lagom långt för att kännas hanterbart, jag behövde köpa några saker så det fanns ett ärende, och vädret var fint så det skulle vara okej att promenera om jag blev akut illamående och måste hoppa av bussen innan rätt hållplats. Jag var himla nervös (och jag VET att jag väntat för länge med att utsätta mig för detta igen), men det gick bra. Jag mådde förstås lite illa, men inte på en risk-för-att-kräkas-nivå (tror jag).

Väl i affären kickade min sociala ångest in (det var orimligt mycket folk där för att vara en tid i månaden när folk inte har så mycket pengar, för att inte tala om coronaaspekten) och i kombination med att jag var lite för varmt klädd började jag svettas och känna mig yr och olustig och en del av mig ville bara åka hem igen. 😖 Men det var roligt att shoppa med syrran (det är det alltid), och hon är alltid ett bra stöd för mig när jag har ångest och vi tog oss igenom hela affären utan att jag flippade ur alldeles.

När vi kom ut därifrån var jag dock inte alls redo att sätta mig på en buss igen, trots att vi mycket väl hade kunnat hinna med en som kom precis då. Vi lät den åka och väntade på nästa buss som kom en halvtimme senare. För jag behövde den där halvtimmen ute i friska luften för att återhämta mig efter ångesten i affären - och för att förbereda mig inför nästa bussresa.

Vi kom hem välbehållna utan några incidenter (vi gick av bussen en hållplats tidigare för att vara på den säkra sidan 🤢). Nu är jag helt slut, men väldigt nöjd med dagen. Jag har haft en jättefin dag med syrran, jag har köpt hem ett antal saker jag behövde (och några jag kanske snarare villhövde 😉), och jag har utmanat min rädsla. En bra lördag. 👍

Fearless (Taylor's Version) 💖

Idag är en stor dag! För idag släpptes Taylors album Fearless (Taylor's Version)! Och det är precis så fantastiskt som jag förväntade mig att det skulle vara. 😍😍😍 Jag är så lycklig över att få ta del av detta album - och över att Taylor faktiskt äger det själv. Så underbart! 
 
Och så fint att just Fearless är det första albumet hon väljer att göra nyinspelning av, då det var under den eran back in the days 2009 som jag blev en Swiftie och jag ju dessutom har ordet "Fearless" tatuerat på handleden. 😊 
 
Jag har förstås haft albumet på repeat på Spotify hela dagen. Och nu tänker jag titta på alla lyricsvideorna som Taylor så generöst har lagt upp på YouTube (hon kan ju göra sådant nuförtiden, när hon inte är i klorna på sitt gamla giriga skivbolag längre). Hoppas att ni också har en fin fredag. Stay fearless! 💖💖💖 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ännu ett nygammalt underverk från Taylor ❤️

Jag är fortsatt trött och orkar inte skriva något längre inlägg idag heller. Och inte göra så mycket annat heller för den delen. Det är ett under att jag klarat av att jobba hela dagen. Och nu tänker jag nog inte göra så mycket mer än att gå och lägga mig. 😴😴😴 
 
Måste bara dela med mig av Taylors nya låt som släpptes idag, "Mr. Perfectly Fine". 😍 (Eller ny och ny, precis som med "You All Over Me" skrevs den till Fearless-albumet, men har aldrig släppts tidigare.) Jag bara älskar den här låten! Jag kände det redan första gången jag lyssnade på den, den gick rakt in i hjärtat och stannade där. ❤️ Och på fredag släpps hela det nya Fearless-albumet. Iiiiiihhh... 
 

International Asexuality Day 💜

 
Idag är det International Asexuality Day - den första någonsin! Och det har jag firat genom att inviga mitt ace-örhänge och vara klädd i lila från topp till tå idag. 💜 Egentligen hade jag tänkt publicera någon lång och supergenomtänkt text här på bloggen, men jag har liksom inte haft tid eller ork att skriva ett dylikt alster (det får bli till höstens Ace Week). Så jag lämnar er här med en fin dokumentärfilm som en av mina kurskamrater på kandidatkursen i genusvetenskap tipsade mig om... 
 

Helgens projekt

Det har varit två intensiva dagar här hemma också, sedan jag kom hem. Jag har börjat omorganisera i mina båda klädkammare, vilket bland annat resulterat i att jag för närvarande har fullt med grejer på vardagsrumsgolvet. 😉😓 Men lite ordning har det blivit också. Bland annat har gosedjuren (de övriga, de som inte upptar halva min säng alltså 😉) fått en mer värdig placering än att ligga nerknölade i svarta sopsäckar...

Den "lilla" samlingen. (Ja, jag inser att jag var ett sjukt bortskämt barn. 😉)

Jag har även flyttat en hylla från den ena klädkammaren till den andra, vilket resulterade i att jag fann två studsbollar som kissen lämnat efter sig under den...


Tänk att det fortfarande dyker upp sådana här små hälsningar, mer än fyra år efter hennes död. Det gör mig varm i hjärtat att se spåren efter henne. ❤

Jag har lånat hem en borrmaskin över påsken för att sätta upp hyllan som nu är färdigmålad. Det är väldigt sällan jag använder borrmaskin, så jag var lite nervös faktiskt. Men det gick bra. 👍

Visst blev det fint! 😍 En mycket värdig plats för Taylors skivor. 😊💖 Och bra tajming att jag fick allt i ordning innan den nya Fearless-skivan kommer på fredag. ❤❤❤

Ett nytt måleriprojekt har jag förstås dragit igång nu. Inte så stort dock, det är bara tre ramar som ska bli rosa och glittriga och sättas upp i min fabulösa hall framöver...


Ett annat projekt, som jag inte riktigt hade räknat med men blev så illa tvungen att ta tag i ändå, var att inhandla och montera upp nya brandvarnare. Det började pipa utifrån hallen när jag satt och spelade Sims (ja, jag har faktiskt hunnit med lite sådana onyttigheter också - jag har även tittat på några avsnitt av Gilmore Girls) och jag fick lov att inse att brandvarnaren där sjöng på sista versen. 😖 Så jag bestämde mig för att byta ut båda två (den andra såg inte heller jätteny ut).


Elva matlådor har jag också slängt ihop. Av den vanliga sorten - det här med att testa ett nytt recept varje vecka har liksom avstannat lite...


Och så har jag faktiskt, sent omsider, skrivit lite på kandidatuppsatsen idag och mejlat till min handledare. Det var min ambition att ägna betydligt mer av påskledigheten åt det...men det har varit så mycket annat (som ni ser). Hoppas att jag kommer ha mer tid och ork framöver för skrivandet.

Påsk- och födelsedagsfirande 🐣🎂


Nu är jag tillbaka i stan igen efter kombinerat påsk- och födelsedagsfirande på landet (mamma fyllde år i måndags 🎂). Det har varit två mysiga men intensiva dagar, då syrran och jag har gått igenom en massa av våra gamla saker i mammas källare. Jag har även passat på att träffa Livrädd (det "lilla" påskägget i bilderna ovan var till henne 😉) och gå en promenad med henne. 😊

Det sista jag gjorde innan jag lämnade stan igår morse var att påskpynta i trapphuset, för att glädja mina grannar...


Jag har grejat en del sedan jag kom hem i eftermiddags, och det kommer jag fortsätta med under resten av ledigheten. Det känns himla lyxigt att efter två lediga dagar fortfarande ha två lediga dagar kvar. 😊👍 Jag ska försöka vara så produktiv som möjligt, både gällande sådant som behöver fixas i lägenheten och gällande kandidatuppsatsen. Men jag ska också försöka vila upp mig så mycket jag kan. Och nu ska jag sova. Natti natti! 😴

Det oväntade och det väntade


Idag kom en kund förbi kontoret med en presentpåse till mig, innehållande ett påskkort och lite påskgodis. 🐰🐣 Det var absolut ingenting jag hade förväntat mig, så jag blev både överraskad och rörd och glad. 😊❤ Att jag inte kan äta någon av de två godissorterna (jag är allergisk mot den ena och tycker inte om den andra) gör verkligen ingenting, jag är väldigt tacksam över hennes omtänksamhet och tänker att jag säkert kan göra flera personer i min omgivning glada genom att skänka godiset vidare. 💖

En mindre rolig men mer väntad sak som hände idag var att beskedet kom att The Arks sommarturné skjuts upp ytterligare ett år. ☹ Syrran och jag skulle ha gått på konserten i Linköping i juli 2020...som blev framflyttad till juli 2021...som nu blivit framflyttad till juli 2022. 😒 Ska vi hoppas på att det är tredje gången gillt och att den faktiskt blir av nästa sommar? Fan, vad jag är trött på den här jävla pandemin! 😫 Jag vill ha tillbaka mitt liv! Jag vill kunna planera och se fram emot och GÖRA saker!

På teaterfronten känner jag mig dock försiktigt optimistisk. Jag fick hem ett brev från teatern idag, med information om deras planer inför hösten - och de verkar faktiskt planera att sätta upp föreställningar då! 😍😍😍 Med begränsat antal besökare i publiken, stora avstånd mellan stolarna och risk för att alltihop ändå blir inställt. Men det finns åtminstone lite hopp. 🙏 Jag har satt ett påminnelsealarm för strax innan biljetterna släpps...

Klänningskaos

Jag brukar välja ut och lägga fram morgondagens outfit på kvällen, för att spara några minuter på morgonen. Men när jag öppnade klänningsgarderoben igår kväll upptäckte jag att ett av fästena till klädstången gått sönder (gammalt plastskräp 😒) så att stången brakat ner och alla klänningar låg i en stökig och hoptrasslad hög. Och det är inte riktigt sådant jag vill behöva hantera när jag har noll energi (och förmodligen en del PMS). 😫

Först stod jag bara och tittde på förödelsen. Det kändes inte alls lockande att börja gräva efter en klänning i den där högen. 😖 Men det blev jag ju så illa tvungen till. Och sedan kollade jag upp vad det finns för nya fästen (i metall!) att köpa. Och idag efter jobbet gick jag faktiskt och köpte nya fästen, och nu har jag monterat upp stången igen och hängt upp klänningarna. 👍👍👍


Känner mig väldigt stolt över att ha fixat detta faktiskt. Igår kväll befarade jag att jag skulle få dras med det där klänningskaoset i flera veckor innan jag skulle orka ta tag i det. Och jag gnällde för både syrran och mamma om hur jobbig hela situationen var. Men nu, bara ett dygn senare, har jag redan löst det. Inte illa för någon som är totalt orkeslös just nu. 👍