Helgen mellan terminerna

Igår var min finaste syster här. 💖 Vi tittade på några avsnitt av Mordkommissionen och andra säsongen av Heartstopper och hade det allmänt mysigt. 💖💖💖

Syrran hjälpte mig att fixa matlådor också. 💖🙏

Det dröjde ända till sen eftermiddag innan ångesten började plåga mig. Så efter att syrran hade åkt hem ägnade jag kvällen åt att titta på Berättelsen om Askungen. Utöver yoga är det min mest välfungerande icke-medicinska ångestdämpare. Den är så himla söt och jag blir så glad och varm i hjärtat av att titta på den. 🙏❤️❤️❤️ Jag överväger faktiskt att titta på den varenda kväll hädanefter, tills den här ångestdimman som jag irrat runt i den sista tiden bestämmer sig för att lätta...

Igår morse tog jag förresten tag i att dekorera om i trapphuset. Jag plockade undan julen och plockade fram de mer allmänna vinterdekorationerna. ❄️ Men här inne i lägenheten är det fortfarande jul. Och det får det nog vara ett tag till. Det är så mysigt med julgranarna. 🎄🎄🎄

Idag har jag för övrigt ägnat mig åt att börja skriva den första inlämningsuppgiften på vårterminens första kurs. Med tanke på att vårterminen inte börjar förrän imorgon känns det bra att redan vara klar med en femtedel av den första inlämningsuppgiften. 😉 Men jag har också unnat mig att spela en del Sims, sova och prata med mamma och syrran i telefon. Och nu tror jag faktiskt att jag ska krypa ner i soffan och titta på Berättelsen om Askungen igen...

Kommentarer
Nina Lundstedt

Hej Malin!
Nu var det läääängesedan jag kikade in här. Berättelsen om Askungen har jag inte sett, tack för filmtips!! Jag har också några filmer som jag kan se om och om igen; bl.a Shadowlands (så fin!), en svensk gammal klassiker som heter Det glada kalaset (charmig), Pretty Woman (pepp!) och så Förtrollad (söt!) :) Filmterapi är bland det bästa som finns!!

Svar: Heeeej Nina! Välkommen tillbaka hit. 😊💖 Tack för tips. Ja, filmterapi är fantastiskt. 🙏
The Worrying Kind

2024-01-31 @ 07:20:54
URL: http://ninaskriver.wordpress.com

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback