Labil lördag

Imorgon är det tre veckor sedan jag fick igång mitt internet i nya lägenheten och ända sedan dess har jag tvingats starta om routern DAGLIGEN för att mitt Wi-Fi lägger av hela jävla tiden. 😡☹️ Jag tänkte att det väl var något tillfälligt strul och att det väl skulle gå över snart...men så har tiden gått och jag har vant mig vid att det är såhär, det har blivit en del av min dagliga rutin att starta om routern. Men idag fick jag nog och ringde till Bahnhofs support för att äntligen få hjälp med eländet (felanmälningsformuläret fungerade inte och chatten var stängd och någon mejladress stod inte att finna - inte särskilt social fobi-vänligt 🙄). Kombinationen av teknikstrul och telefonsamtal - två saker som jag verkligen AVSKYR - var inte helt optimal, och efter över två timmars telefonkö med oviss återstående väntetid var jag ett komplett nervvrak och började nästan gråta av ångest och frustration och skrek "HÅLL KÄFTEN!!!" åt den återkommande automatiska rösten som tjatade samma ramsa om och om igen (och där någonstans insåg jag att mensen antagligen är i antågande, vilket min mensapp senare bekräftade 😣🙈). Till slut kom jag i alla fall fram till en supportperson (som jag säkerligen inte bemötte på mitt mest sprudlande och entusiastiska humör...), han kunde dock inte lösa problemet direkt men skapade ett ärende och meddelade att någon kommer att återkomma till mig i början av veckan för att lösa problemet. Jag frågade om denna person då verkligen kommer att fixa problemet åt mig, och det lovade han. Men vi får väl se...jag känner mig tämligen skeptisk. 🙄 Men jag är i alla fall glad över att jag ringde. Det är ändå en bra grej med PMS, att den får mig att ta tag i problem istället för att anpassa mig till dem och att våga ta strider som jag annars duckar för. 💪

Men fan, vad mycket tid och energi detta tagit idag! 😣😖 Jag hade tänkt fokusera på mina studier idag, men det blev det inte mycket bevänt med. Istället har jag ägnat mig åt praktiska saker, vilket antagligen var rätt prioritering för mitt psykiska välbefinnande idag efter denna pärs. Dels har jag tvättat några maskiner och dels har jag tömt några kartonger och fixat i ordning här hemma, framför allt i köket...

Lesbiska väggen, Nangijala och kylskåpsmagneter...nu känns det verkligen som MITT kök här. 🥰🌸🙏❤️

Imorgon ska syrran och jag åka till Ikea och kika på mer inredning till lägenheten. Det ser jag framemot. 🥰❤️

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback