Spetskompetens i Vadstena

Idag har jag varit i mitt Ă€lskade Vadstena. đŸ˜â€ïž Det var lÀÀÀnge sedan sist, sĂ„ det var himla hĂ€rligt att fĂ„ komma dit igen. 🙏

Jag Ă„kte faktiskt dit för att trĂ€ffa en dam frĂ„n Föreningen Svenska Spetsar. Hon visade mig och en annan kvinna hur det fungerar i butiken och hur det gĂ„r till att tillverka mönster med hjĂ€lp av robotar. Det var jĂ€tteroligt och jag kommer absolut börja volontĂ€rarbeta med detta i mĂ„n av tid. 👍 Dock misstĂ€nker jag att jag frĂ€mst kommer fĂ„ Ă€gna mig Ă„t föreningens bokföring - som det brukar bli i de föreningar jag Ă€r med i... 😅🙈

Vid lunchtid tackade jag för mig, dels för att jag var sjukt trött efter alla nya intryck och all social exponering och dels för att jag inte kĂ€nde mig bekvĂ€m med att följa med till en restaurang som jag inte hunnit jordnötskontrollera innan. Jag gick ner och satte mig vid VĂ€ttern, men det var inte lika rofyllt som det brukar vara. Jag hade vĂ€ntat mig att Vadstena skulle vara tĂ€mligen lugnt sĂ„hĂ€r efter turistsĂ€songen, men det var massor av folk i stan med anledning av Vadstena Konstrunda som pĂ„gĂ„r denna helg. Och pĂ„ grund av den ovĂ€ntade sommarvĂ€rmen som bestĂ€mt sig för att infinna sig nu i september var det mĂ„nga som badade i VĂ€ttern - bland annat en liten flicka som efterĂ„t kom fram och hĂ€lsade pĂ„ mig och alldeles genomblöt klĂ€ttrade upp pĂ„ bĂ€nken dĂ€r jag satt sĂ„ att jag blev tvungen att flytta pĂ„ mina saker sĂ„ att de inte skulle bli blöta eller nedtrampade. 😖 (Nej, jag tycker inte om barn.)

Jag gick flera promenader genom stan och besökte de "vanliga" stĂ€llena. đŸ˜Šâ€ïž

Jag trĂ€ffade tvĂ„ bekanta personer som sken upp nĂ€r de sĂ„g mig. Dels Ă€garen till hotellet dĂ€r jag brukar bo (jag upplyste honom om att jag bara var i Vadstena över dagen i ett knypplingsĂ€rende, sĂ„ att han inte skulle tro att jag dissade hotellet) och dels förestĂ„ndaren för Ă„nglakristallen, som jag köpte denna underbara lilla katt till kissens minneshörna av. đŸˆâ€ïž

Innan jag Ă„kte hem gick jag ett varv förbi bokkiosken, dĂ€r jag hittade en japansk barnbok. â›©ïžđŸŒžđŸŻđŸ„° Den stod liksom dĂ€r och bara vĂ€ntade pĂ„ mig. â˜șïžđŸ™

Det var ovanligt mycket folk pĂ„ bussen och tĂ„get hem, frĂ€mst ungdomar. Och jag blev först glad över att det finns sĂ„ mĂ„nga kultiverade ungdomar som vĂ€ljer att Ă€gna lördagen Ă„t att besöka Vadstena och gĂ„ pĂ„ Vadstena Konstrunda...men nej, det visade sig vara Vadstena-ungdomar som var pĂ„ vĂ€g till Linköping för att gĂ„ pĂ„ Bonfire Festival. 😅🙈 NĂ„vĂ€l...jag hoppas att de fick en trevlig kvĂ€ll i alla fall. SjĂ€lv hade jag tĂ€nkt Ă€gna kvĂ€llen Ă„t att skriva en uppgift i litteraturvetenskapskursen som har deadline imorgon, men jag var för trött...sĂ„ det fĂ„r bli ett sista-minuten-jobb imorgon istĂ€llet. Det kĂ€nns sĂ„dĂ€r att vara sĂ„ sent ute, men det Ă€r en relativt enkel uppgift sĂ„ det löser sig nog.

Kommentarer

TĂ€nker du skriva en kommentar?

Vad gullig du Àr! Jag blir jÀtteglad nÀr jag fÄr trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. OlÀmpliga kommentarer, sÄsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback