Fredagskväll på teatern 🎭

Välkomna till den känslomässiga bergochdalbanan. 🎢 Igår var jag så PM(D)S:ig att jag nästan började gråta (men bara nästan). 😢 Jag kände mig så orimligt irriterad och ledsen och det hjälpte inte att jag mycket väl insåg hur orimligt det var. Men idag har jag varit hur glad som helst (om än lite känsligare än vanligt), jag kände mig upprymd redan när jag vaknade imorse (att jag drömde en nice Yaoi-dröm på morgonen gjorde väl sitt till 😉😳). Glädjen har hållit i sig hela dagen och trots att mensen inte har kommit än känner jag mig allmänt tillfreds med tillvaron. 🙏

Och ja, jag har hängt på min älskade teater ikväll, för musikalbesök nummer 3 av Waitress. 🎭🎶💖😍 En av publikvärdarna kom fram och pratade med mig i foajén innan föreställningen och frågade hur många gånger jag hunnit se musikalen nu och hur många gånger jag tänker se den totalt. 😅 En söt liten tant satte sig bredvid mig och bläddrade i programmet och bad mig läsa när texten var för liten eller i svårläsliga färger (hon hade glömt sitt förstoringsglas hemma). Åh, jag älskar verkligen tanter! 😊 Och inne i salongen satt jag bredvid en språksam äldre herre med författardrömmar. Vi nördpratade musikaler och jag blev fruktansvärt avundsjuk över att han hade sett uppsättningen av La Cage aux Folles där Jan Malmsjö var med (jag var förvisso inte född än då, men ändå). 😲

Föreställningen var helt fantastisk ikväll också. 🥰❤️🙏 Och jag blev imponerad av hur de löst det faktum att en skådespelare var frånvarande - en annan skådespelare spelade både sin egen och sin kollegas roll (jag kände mig riktigt stressad å hans vägnar). 😲👏 Och huvudrollsinnehavaren började gråta på riktigt i den mest känslosamma scenen och det gjorde att jag också nästan började gråta. 😭 Och en av skådespelarna vinkade igenkännande till mig i applådtacket. ☺️ Och jag skuttade hemåt efteråt och övervägde att boka ännu fler biljetter...för jag är inte säker på att det räcker med 15 föreställningar för mig. 😉😅 Men jag har nog heller inte tid för fler...så det är ett dilemma som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. 🤔

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback