Teater och Taylor 💖

Yes, jag tog mig ivĂ€g till min Ă€lskade teater ikvĂ€ll, trots att regnet vrĂ€kte ner och trots att jag var/Ă€r sĂ„ himla trött. 😮 Och nĂ€r jag kom dit upptĂ€ckte jag till mitt förtret att "min" del av foajĂ©n var blockerad med stegar och kartonger och grejer sĂ„ att jag inte kunde hĂ€nga jackan dĂ€r jag brukar. Och jag pĂ„mindes om hur mycket jag ogillar nĂ€r mina rutiner bryts. 😅 Men jag överlevde det med. Herregud, sĂ„ illa Ă€r det inte stĂ€llt med mig. 😉 
 
Men ja, mitt tionde musikalbesök av Waitress blev lika fint och trevligt som det brukar.Â đŸ˜ŠđŸ’–đŸŽ­đŸŽ¶ Jag var lite nojig att huvudrollsinnehavaren skulle vara ersatt ikvĂ€ll, jag tyckte inte riktigt att det lĂ€t som hennes röst nĂ€r jag stod i foajĂ©n och lyssnade till lite repetitioner inifrĂ„n salongen. 😼 Men bĂ„de hon och alla andra hade sina vanliga roller, det var en lĂ€ttnad att konstatera det. 🙏 FörestĂ€llningen var vĂ€ldigt fin, jag kan tĂ€mligen mycket av den utantill vid det hĂ€r laget, en dam frĂ„n vĂ€nföreningen vinkade till mig inne i salongen och en av skĂ„despelarna vinkade till mig frĂ„n scenen i applĂ„dtacket. PĂ„ vĂ€gen ut stannade jag och pratade med en av publikvĂ€rdarna och han bad mig om lite input kring hur de kan förbĂ€ttra sin hemsida och biljettsystemet, de planerar tydligen att göra om det. SĂ„ som deras mest trogna besökare berĂ€ttade jag bĂ„de vad jag tycker fungerar bra och vad som fungerar mindre bra, och han tackade och bad mig Ă„terkomma om jag kommer pĂ„ nĂ„got mer. 😊👍 
 
IstĂ€llet för att gĂ„ direkt hem efterĂ„t knallade jag bort till bion och köpte lite Taylor-merch. Hennes konsertfilm The Eras Tour har ju premiĂ€r idag, och pĂ„ biograferna sĂ€ljs bĂ„de popcornbunkar och lĂ€skmuggar med Taylor pĂ„. 😍😍😍 Jag lĂ€ste pĂ„ Facebook frĂ„n andra fans att det gĂ€ller att vara snabb med att roffa Ă„t sig merchen innan den tar slut (nĂ„gra hade till och med bestĂ€llt hem den via Wolt 😅), sĂ„ jag vĂ„gade inte vĂ€nta till imorgon utan tog tag i det redan ikvĂ€ll. Jag var beredd att argumentera mot biopersonalen ifall de inte skulle lĂ„ta mig köpa det utan att ha biljett till filmen, men det gick bra. Dock sa tjejen i kassan nĂ€r jag glatt stĂ€llde fram prylarna pĂ„ disken att det skulle bli billigare för mig om jag köpte dem fyllda med popcorn och lĂ€sk. Och först blev jag lite stĂ€lld och undrade hur fan det kunde bli det, men sedan kickade ekonomhjĂ€rnan in och konstaterade att det ju dĂ„ skulle klassas som att varorna jag köpte var just mat och dryck och inte prylar och dĂ„ skulle ju momsen bli 12 procent istĂ€llet för 25 procent. JĂ€kligt sneeky av dem, mĂ„ste jag sĂ€ga. Men jag tackar inte nej till ett lĂ€gre pris, sĂ„ jag gick med pĂ„ det. Jag plockade snĂ€llt en bunke fylld med popcorn, men muggen lĂ€t jag bli att fylla med lĂ€sk pĂ„ min vĂ€g ut ur butiken. Inte vill jag kladda ner mina prydnadssaker med lĂ€skeblask heller. 😁 
 
SjĂ€lva filmen vill jag förstĂ„s vĂ€ldigt vĂ€ldigt VÄLDIGT gĂ€rna se...men jag ska verkligen försöka hĂ„lla mig tills den kommer pĂ„ DVD eller nĂ„gon streamingtjĂ€nst. Det Ă€r liksom inte vĂ€rt risken att vistas i en sĂ„dan jordnötsspĂ€ckad miljö som en biosalong...Ă€ven om det Ă€r för Taylors skull. 😔 Tanken har sĂ„klart slagit mig att jag ska chansa och gĂ„ dit, och sitta lĂ€ngst fram lĂ€ngst ut pĂ„ raden nĂ€rmast dörren sĂ„ att jag kan fly fĂ€ltet fort om nĂ„gon idiot börjar Ă€ta jordnötter i nĂ€rheten. Men jag Ă€r faktiskt mer rĂ€dd om mig sjĂ€lv Ă€n sĂ„...Ă€ven om det tar emot nĂ„got fruktansvĂ€rt att avstĂ„ frĂ„n att se detta mĂ€sterverk pĂ„ bioduken. 😔😔😔 Jag försöker som sagt tĂ€nka pĂ„ att den ju sannolikt kommer att gĂ„ att se i andra format senare...plus att jag ju ska se hela hĂ€rligheten live FYRA(!!!!) gĂ„nger nĂ€sta Ă„r.

Kommentarer

TĂ€nker du skriva en kommentar?

Vad gullig du Àr! Jag blir jÀtteglad nÀr jag fÄr trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. OlÀmpliga kommentarer, sÄsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback