Oljud 🔊

NĂ€r jag kom hem frĂ„n jobbet idag möttes jag av ett ihĂ„llande tjut som hördes i hela lĂ€genheten. 😰 Först tĂ€nkte jag att det kanske var nĂ„gon av brandvarnarna som psykat ur (Ă€ven om det brukar generera mer sporadiska pipljud), men sĂ„ lokaliserade jag ljudet till flĂ€kten i köket. Och jag ringde(!) till hyresvĂ€rdens jour och beskrev problemet, och de lovade att skicka nĂ„gon. Men strax efter att jag lagt pĂ„ insĂ„g jag vad det var som lĂ€t. Det var inte sjĂ€lva flĂ€kten utan ett litet föremĂ„l ovanpĂ„ flĂ€kten. Den musikspelande Ă€ggtimern. Och dĂ„ kĂ€nde jag mig jĂ€ttedum och ringde upp jouren igen och meddelade att det "löst sig" och att de inte behövde komma. 🙈 Sedan ringde jag mamma och beklagade mig, och hon kom med en rad lösningsförslag (som att gĂ„ ut och kasta timern i Strömmen 😅). Det slutade med att jag bankade sönder timern med en hammare. 🔹 SĂ„...nu Ă€r det tyst. 😉

Kommentarer

TĂ€nker du skriva en kommentar?

Vad gullig du Àr! Jag blir jÀtteglad nÀr jag fÄr trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. OlÀmpliga kommentarer, sÄsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback