Möten och musikal đŸŽ¶

IgĂ„r hade jag tre(!) möten pĂ„ jobbet. Det första var med en kollega som jag inte trĂ€ffat tidigare dĂ„ han normalt sitter pĂ„ Norrköpingskontoret. Han gick igenom detaljerna i ett uppdrag som jag ska ta över frĂ„n honom, och det kĂ€ndes jĂ€ttebra. 😊👍 NĂ€sta vecka ska jag fĂ„ trĂ€ffa kunden ocksĂ„, det Ă€r jag lite nervös inför (bĂ„de över pressen att göra ett gott första intryck och nojandet Ă¶ver att jag behöver hitta nĂ„gon restaurang i Linköping som Ă€r bĂ„de representativ och jordnötsfri dĂ€r vi kan Ă€ta lunch tillsammans) men förhoppningsvis kommer det gĂ„ bra... 🙏

Det andra mötet var en liten genomgĂ„ng som jag höll av programvaror och arbetssĂ€tt med tvĂ„ nyanstĂ€llda kollegor som började i mĂ„ndags. Jag hade inte förberett sĂ„ mycket utan improviserade vartefter. 😅🙈 Jag tror att det gick rĂ€tt okej och att jag var hyfsat pedagogisk, Ă€ven om jag fick lite panik emellanĂ„t. De klagade i alla fall inte...men det vĂ„gade de kanske inte heller sĂ„hĂ€r första veckan. 🙈

Det tredje mötet var ett introduktionsmöte med en ny kund. Och jag höll det helt sjĂ€lv, utan min teamleader. ✌ Jag vet att hon mer Ă€n gĂ€rna Ă€r med och stöttar mig under kundmöten (dels för att hon vet att jag tycker att det Ă€r jobbigt och dels för att hon sjĂ€lv tycker att det Ă€r roligt) men jag kĂ€nde mig mĂ€rkligt sjĂ€lvsĂ€ker och körde sjĂ€lv och informerade henne först efterĂ„t om att jag haft mötet. đŸ˜„âœŒïž

PĂ„ bussen hem frĂ„n Linköping kĂ€nde jag mig glad och lĂ€tt om hjĂ€rtat och spontanbokade biljett till gĂ„rdagskvĂ€llens förestĂ€llning av Waitress. đŸŽ­đŸŽ¶đŸ’– Jag hade nĂ€mligen tagit ledigt frĂ„n jobbet idag eftersom det skulle komma hantverkare och jag inte kĂ€nner mig bekvĂ€m med att det springer frĂ€mmande mĂ€nniskor hĂ€r nĂ€r jag inte Ă€r hemma...och eftersom jag inte behövde gĂ„ upp tidigt imorse vore det ju orimligt att INTE gĂ„ och se musikalen för sjunde gĂ„ngen igĂ„r kvĂ€ll. đŸ˜„đŸ’–đŸŽ­đŸŽ¶

NĂ€r jag bokade biljetten (tvĂ„ och en halv timme innan förestĂ€llningen började 😅) var jag fullt medveten om att det inte var nĂ„gon mer som hade bokat plats pĂ„ första raden...men jag hyste Ă€ndĂ„ nĂ„gon slags naiv förhoppning om att det skulle drĂ€lla in nĂ„gra sista minuten-bokare. Men nej, dĂ€r satt jag lĂ€ngst fram i mitten och hade heeela första raden för mig sjĂ€lv hela kvĂ€llen. 🙈 Det kĂ€ndes lite smĂ„jobbigt, men jag försökte att omfamna min nördighet som nĂ„got fint...och skĂ„despelarna sĂ„g helt klart glada ut över att se mig. Efter förestĂ€llningen gick jag fram till en av publikvĂ€rdarna och pratade lite med honom, han verkade ocksĂ„ glad att se mig. 😊👍

Idag har det som sagt varit hantverkare hĂ€r, pĂ„ uppdrag av hyresvĂ€rden. Jag var pĂ„ helspĂ€nn Ă€nda sedan imorse, jag gillar verkligen inte att slĂ€ppa in folk i mitt hem. 😖 Men de kom inte förrĂ€n pĂ„ eftermiddagen, och det hela tog inte mĂ„nga minuter. Det de gjorde var att byta ut nĂ„gra grejer pĂ„ alla kranarna. "Miljöanpassning", kallar hyresvĂ€rden det. SnĂ„lanpassning snarare. Det kommer SÅ lite vatten nu... đŸ™„ Men, men...det Ă€r vĂ€l bara att acceptera lĂ€get och vĂ€nja sig vid att det kommer ta lĂ€ngre tid att duscha hĂ€danefter. đŸ€·â€â™€ïž

NĂ„vĂ€l. Jag har Ă€ndĂ„ haft en fin dag hĂ€r hemma (Ă€ven om jag har varit pĂ„ helspĂ€nn). Jag har passat pĂ„ att plugga lite grann, och nĂ€r jag tröttnade pĂ„ det började jag spela Sims istĂ€llet. 😁

Och kvĂ€llen har jag förstĂ„s tillbringat pĂ„ min Ă€lskade teater för musikalbesök nummer 8 av Waitress. đŸ˜ŠđŸ’–đŸŽ­đŸŽ¶

Kommentarer

TĂ€nker du skriva en kommentar?

Vad gullig du Àr! Jag blir jÀtteglad nÀr jag fÄr trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. OlÀmpliga kommentarer, sÄsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback