Avfart 114

Igår började jag känna mig piggare i sjukstugan, så imorse åkte jag till jobbet igen. Och det var så jäkla mörkt ute att jag inte kunde ägna mig åt min vanliga sysselsättning på motorvägen, nämligen att bilda ord av bokstäverna i registreringsnumren på bilarna som körde om bussen. Så istället satt jag och studerade vägskyltarna (det var liksom det enda som syntes i mörkret - bilden ovan är för övrigt från hemvägen i eftermiddags), och bestämde mig för att memorera avfartsskyltarna. Och jag upptäckte något jag aldrig lagt märke till förut - att avfart 114 inte finns. Den finns bara inte! 😲 Hur kan jag ha jobbpendlat mellan Norrköping och Linköping ända sedan i mars utan att notera detta?! Nog för att jag lätt zoomar ut på motorvägen och sitter och tänker på annat medan jag lyssnar på musik...men ändå! 
 
Jag googlade och fann ett litet radioinslag om den icke-existerande avfart 114... 
 
 
Så nu vet jag det. Fascinerande. 
 
Och medan jag gjorde denna upptäckt hade jag hela tiden finaste Taylors "Cruel Summer" på repeat i öronen. Hon släppte ljudspåret av den från turnéfilmen imorse. 😍💖💖💖 
 
För övrigt är jag jäkligt PM(D)S-grinig idag och gick och köpte en kärleksmumstårta på hemvägen för att trösta mig med...bara för att komma hem och upptäcka att den går ut idag och är helt torr och tråkig. Fan! 😭😡😭😡😭 
 
Nu ska jag gå och lägga mig...och förhoppningsvis vakna upp lite lättare om hjärtat imorgon. 🙏

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback