Retreat i Vadstena, dag 2 - systerdag och teaterkväll

Det dräller av katoliker i Vadstena denna helg med anledning av heliga Birgittas himmelska födelsedag som är imorgon. Så också på mitt hotell. När jag kom ner i frukostmatsalen imorse möttes jag av ett större sällskap som uppenbart var ganska hardcore katoliker - och de besvarade mitt vänliga "god morgon" med att stirra tyst på mig som om jag vore något som katten släpat in. Och de ägnade en stor del av frukosten åt att högljutt ondgöra sig över kriminella invandrare. Det är så fascinerande att se kärleksbudskapet i praktiken... 🙄😒 Det blev inte den harmoniska frukost jag hoppats på, och jag kastade i mig maten till och med fortare än vanligt för att få komma därifrån snarast möjligt.

Men sedan blev det desto bättre, för jag skuttade iväg till busshållplatsen för att möta syrran. Det är ju lördag och systerdag idag! ☺️💖

Vi gick på en jättehäftig specialguidning på slottet med bästa Eva Mattsson, som tog med oss in i flera rum och utrymmen som normalt inte är öppna för allmänheten. Det var SÅ coolt! 😍🙏

Och så har vi såklart shoppat och suttit intill Vättern. 😊🙏❤️

Efter att jag följt syrran till bussen började det bli dags för mig att åka tuff-tuff-tåg till Shakespearefabriken för att se Argbiggan. OMG, jag ÄLSKAR verkligen att åka tuff-tuff-tåg! 😍😍😍

Föreställningen var bra. 🎭👏 Det är ju en tämligen misogyn och sjukt problematisk berättelse, men jag upplevde nog att de ändrat tillräckligt mycket för att den skulle fungera. 👍

Jag kom tillbaka till centrala Vadstena med tuff-tuff-tåget typ en timme innan solnedgången och var både trött, kissnödig och frusen, så jag bestämde mig för att inte stanna ute och vänta på att solen skulle gå ner utan bara ta lite bilder där och då.

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback