Knypplingskurs i Vadstena, dag 1


Min oro för att råka ta fel brödkorg och frukostlåda visade sig vara helt obefogad. Jag var den enda hotellgästen som beställt tidig frukost, så det stod överhuvudtaget ingen annan brödkorg på hyllorna när jag kom ner i frukostmatsalen imorse och min låda var också tydligt märkt. 👍

När jag satt och åt frukost kom en av hotellägarna in och började pyssla med de andra gästernas frukostbröd. Vi pratade lite om knyppling. 😊

Det kändes jätteroligt att få påbörja knypplingskursen igen. Först fick jag dock lite lätt panik och tvivlade på att jag skulle klara av att fortsätta med "Flätspetsen" som jag påbörjade förra sommaren. Jag kom verkligen inte ihåg någonting alls och behövde be om hjälp med varenda liten grej och kände mig allmänt kass. 😣😱😖🥺 Men sedan kom jag in i det igen. Korsningar och vridningar. Sträcka ut. Vävbottnar, stadkanter, flätor. Nålar. Jag har knypplat ett antal centimeter idag. ✌️ Strax innan kursdagens slut upptäckte jag dock att jag gjort ett fel, och när jag kallade till mig läraren upptäckte hon ytterligare ett fel som innebar att jag skulle behöva backa en bra bit. 😫 Men hon var snäll och gjorde det åt mig. 🙏 Så imorgon kan jag fortsätta igen, och förhoppningsvis göra rätt den här gången.

Kvällen har jag ägnat åt att läsa ut Du, bara. 😍 OMG, varför har jag inte läst om den sedan 2016?! Den är ju helt fantastisk! 😍😍😍 Den ingår förresten i min kurslitteratur i höst...precis som de två andra böckerna jag tagit med mig hit till Vadstena. Herregud, det är ju nästan en månad sedan vårterminen tog slut - jag börjar få studieabstinens, så nu är jag alltså igång med höstens litteratur. 😉

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback