Julveckan đŸŽ„â€ïž


Det har varit en fin sista vecka innan julen för mig, Ă€ven om jag varit (och Ă€r) vĂ€ldigt trött. 😮 Jag vet inte om det Ă€r min nya Ă„ngestmedicin eller om det Ă€r stress eller bara att jag har vĂ€ldigt mycket i huvudet just nu...men jag drömmer vĂ€ldigt livliga mardrömmar varenda natt och vaknar fram pĂ„ smĂ„timmarna med vĂ€rldens Ă„ngest och kan inte somna om förrĂ€n det i princip Ă€r dags att gĂ„ upp, sĂ„ nĂ€r vĂ€ckarklockan ringer kĂ€nner jag mig helt sönder. đŸ˜ŁđŸ„±

Men förutom tröttheten mĂ„r jag bra. I mĂ„ndags hade jag medarbetarsamtal med mina tvĂ„ nĂ€rmaste chefer. Vi följde upp vad som sades under det första medarbetarsamtalet och stĂ€mde av nulĂ€get och tittade framĂ„t. Det kĂ€ndes bra, Ă€ven om jag sĂ„klart var nervös. Men de Ă€r nöjda och jag Ă€r nöjd. Jag Ă€r vĂ€ldigt glad och tacksam över att vara dĂ€r jag Ă€r. Och de Ă€r glada över att ha mig dĂ€r och de ser att jag har utvecklats vĂ€ldigt mycket under denna relativt korta tid. đŸ˜ŠđŸ™

PĂ„ kvĂ€llen var det styrelsemöte med Pride-familjen, vilket ocksĂ„ kĂ€ndes himla bra. BĂ„de att trĂ€ffa dessa fina mĂ€nniskor och att planera inför nĂ€sta Ă„rs festival. đŸłïžâ€đŸŒˆâ€ïž

I tisdags morse blev jag varse hur himla ace jag Ă€r. 😅 Jag rĂ„kade höra en kollega prata om att hon brukar ligga med sin man tre till fyra gĂ„nger i veckan. Och min spontana tanke var ett förfĂ€rat: "NĂ€men usch, vad hemskt!" đŸ˜± Sedan fick jag pĂ„minna mig sjĂ€lv om att alla mĂ€nniskor faktiskt inte Ă€r sex-repulsed asexuella och att det finns mĂ„nga mĂ€nniskor som tycker att dylika aktiviteter Ă€r riktigt trevliga. đŸ˜…đŸ™ˆ Men det tog vĂ€l nĂ„gon dag innan jag kunde sluta kĂ€nna mig awkward nĂ€r jag sĂ„g den kollegan. 😳 Jag vill liksom inte tĂ€nka pĂ„ mina kollegor som sexuella varelser...

PĂ„ tisdagskvĂ€llen var det opponering pĂ„ miniuppsatssynopsis i litteraturvetenskapskursen. Och det var konstigt nog först nĂ€r det var dags som jag började kĂ€nna mig nervös. Innan hade jag varit helt okej med att jag skulle prata inför kurskamraterna, men nu blev det plötsligt himla jobbigt. đŸ˜± Men jag klarade det. ✌ Det gick för all del inte sĂ„ bra som jag hade tĂ€nkt. Jag lĂ€ste helt innantill och jag hörde sjĂ€lv hur forcerat det lĂ€t och hur onödigt fort jag pratade. 😖 Men jag tog mig igenom hela mitt manus, och bĂ„de lĂ€raren och studenten jag opponerade pĂ„ verkade nöjda. Och studenten som skulle opponera pĂ„ mitt synopsis hade nĂ€stan bara positiva saker att sĂ€ga, sĂ„ det kĂ€ndes skönt. 🙏 Jag ska förresten skriva min miniuppsats om Heartstopper, med fokus pĂ„ skildringen av Nicks och Charlies relation. đŸ˜đŸłïžâ€đŸŒˆđŸ’–

I onsdags hade jag videomöte med en kund. En kollega hade bollat över detta till mig för att kunden hade en del kvalificerade skattefrĂ„gor som jag var mest lĂ€mpad att svara pĂ„. Och jag stressade sĂ„klart upp mig och var rĂ€dd för att det skulle vara superavancerade frĂ„gor som jag inte skulle kunna svara pĂ„ sĂ„dĂ€r rakt upp och ner. đŸ˜± Men det gick hur bra som helst och jag höll mig lugn och pedagogisk och kunde svara pĂ„ precis allt som kunden frĂ„gade om. â˜ș✌ EfterĂ„t kĂ€nde jag mig sĂ„ stolt och stark att nĂ€r en annan kund önskade ett möte efter nyĂ„r och frĂ„gade om jag vill komma dit och hĂ€lsa pĂ„ eller om vi ska ta det digitalt, sĂ„ svarade jag (efter bara viss tvekan och panik) att jag gĂ€rna kommer dit och hĂ€lsar pĂ„. 👍

PĂ„ motorvĂ€gen pĂ„ hemvĂ€gen blev bussen omkörd av inte mindre Ă€n fyra polisbilar pĂ„ utryckning. 🚔🚔🚔🚔 SĂ„ jag förstod att det mĂ„ste ha hĂ€nt nĂ„got stort. 😯 Det visade sig handla om en dödsskjutning pĂ„ öppen gata, fick jag veta under torsdagen. SĂ„ himla tragiskt. đŸ„ș

OnsdagskvĂ€llen Ă€gnade jag Ă„t att finslipa och sedan lĂ€mna in den sista inlĂ€mningsuppgiften för i Ă„r. Det var en enorm lĂ€ttnad, att fĂ„ lite studieledigt nĂ„gra dagar nu innan jag behöver ta tag i nĂ€sta deadline som Ă€r den tredje januari. 😊👍 Inte för att jag vilade sĂ€rskilt lĂ€nge - jag började nĂ€stan omedelbart att kika pĂ„ litteraturlistorna till vĂ„rterminens kurser och ladda ner och bestĂ€lla kurslitteratur... 😅🙈 Men under torsdagskvĂ€llen unnade jag mig faktiskt att spela Sims en stund. Det kĂ€ndes fruktansvĂ€rt "onyttigt", men jag tĂ€nker att det sĂ€kert Ă€r hĂ€lsosamt för mig att inte fokusera pĂ„ att prestera nĂ„got precis hela tiden. 👍

Under torsdagen hade jag ocksĂ„ ett videomöte med en kund. Denna gĂ„ng en helt ny kund, som jag ska vara huvudansvarig konsult för tills vidare. Och jag övervĂ€gde inte ens att ha med mig min teamleader under mötet, jag fixade det helt pĂ„ egen hand. ✌

Jag Ă„kte hem en timme tidigare Ă€n vad jag hade tĂ€nkt pĂ„ torsdagseftermiddagen, pĂ„ grund av snökaoset som bara blev vĂ€rre och vĂ€rre. ❄❄❄ Imorse visade snökaoset inga tecken pĂ„ att ha mildrats, sĂ„ det var vĂ€l inte nĂ„gon jĂ€ttebra idĂ© att ta mig ivĂ€g till kontoret i Linköping idag. Men det var ju sista arbetsdagen innan jul och himla mysig stĂ€mning pĂ„ kontoret, sĂ„ jag Ă„kte dit i alla fall. Det tog sin tid, för busschauffören körde vĂ€ldigt lugnt och försiktigt pĂ„ motorvĂ€gen, och jag anlĂ€nde till kontoret lagom till den juliga fredagsfrukosten. Sedan jobbade jag ett par timmar innan jag Ă„kte hem, för vi arbetar bara halvdag sista vardagen innan jul. Kollegan som fick mig att börja grĂ„ta förra veckan kom förresten förbi och gav mig en kram pĂ„ förmiddagen. Det kĂ€ndes som en vĂ€ldigt fin julavslutning. đŸŽ„â€ïžđŸ™

Eftersom jag Ă„kte hem sĂ„ tidigt gick det ingen direktbuss, sĂ„ jag fick Ă„ka buss till resecentrum och ta tĂ„get hem till Norrköping. Och pĂ„ grund av snökaoset var bussen sen, vilket gjorde att jag missade tĂ„get med typ en minut och fick vĂ€nta en halvtimme pĂ„ nĂ€sta. đŸ˜« SĂ„ det kĂ€ndes lite segt. Men till slut kom jag hem i alla fall, och gick en vĂ€nda pĂ„ stan för att köpa nĂ„gra sista julklappar till syrran. đŸŽâ€ïž

Kommentarer

TĂ€nker du skriva en kommentar?

Vad gullig du Àr! Jag blir jÀtteglad nÀr jag fÄr trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. OlÀmpliga kommentarer, sÄsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback