Lilla Malin i Astrid Lindgrens Värld 🌸

Igår åkte jag till Astrid Lindgrens Värld, något som jag längtat efter ända sedan jag var där sist förra sommaren. Och ändå var jag sjukt opepp under resan dit. 😔 Semesterångesten höll mig i sitt grepp och ville få mig att bara ligga i min säng hela dagarna och tycka synd om mig själv, och att jag överhuvudtaget kom mig för att äntligen boka biljetter var tack vare lyckoruset som andra säsongen av Heartstopper ingav mig. 🙏💖

Jag är sjukt glad över att jag faktiskt pallrade mig iväg, för när jag väl var där kändes allting bara så himla bra. 🙏🌸

Jag rusade såklart raka vägen till Körsbärsdalen och satt där i över en timme innan den första föreställningen började. 🌸🌸🌸

Och så fort intromusiken till den första föreställningen började ljuda ur högtalarna var gåshuden ett faktum och jag kände mig bara så lycklig och tillfreds med att vara där. 🌸🙏

Jag hade föresatt mig att inte fota så mycket, för att spara på telefonens batteri. Det gick sådär... 😉

Herregud, vad jag älskar Bröderna Lejonhjärta! 🌸😭😍😭🌸😭😍😭🌸

Tur att det finns eluttag nära en del bord på pannkaksrestaurangen. 📱🪫🔌😉

Hör och häpna, jag hann faktiskt med en föreställning från Ronja Rövardotter också. ❤️ Ännu en berättelse som jag älskar...om än inte på samma besatthetsnivå som en viss annan berättelse. 😉

Jag shoppade lite också, i två omgångar. Först köpte jag Bröderna Lejonhjärta som pocket (jo, jag har den redan i andra format - so what? 😁) och en liten grådvärg då jag metaforiskt kopplar dessa varelser till Ångestmonstret (de är bara farliga när en är rädd). Och strax innan jag lämnade parken köpte jag en ny citatmugg och ett gigantiskt Katla-gosedjur - saker jag ville köpa redan på förmiddagen men väntade med eftersom jag inte riktigt kände för att släpa på dem hela dagen. 😅

Jag var SÅ nöjd och lycklig och tacksam när jag lämnade parken igår kväll. 🙏❤️🌸😊

Efter en plågsam hemresa, då jag både var trött och illamående (det sistnämnda ytterst självförvållat då jag satt och valde ut bilder till bloggen istället för att titta ut genom fönstret som jag borde 🤢) och samtidigt kände en djup tacksamhet över att inte vara förälder när jag hörde alla trötta och gnälliga ungar på tåget, kom jag hem och upptäckte hur sjukt mycket solen tagit på axlar och nacke under dagen. ☀️😲 När jag planerade min dagsutflykt såg det ut att bli regn och till och med åska, men solen sken hela dagen...tydligen betydligt mer än vad det kändes som. 😅🙈 Nåväl, det går väl över snart.

Jag hade tänkt blogga igår kväll, men jag var för trött. 😴😴😴 Men nu har jag sovit gott, med mitt nya gigantiska Katla-gosedjur som vakat över mig från toppen av ett berg av kuddar och filtar, och känner mig ganska tillfreds med att ha semester. Jag får se vad jag ägnar dagen åt, men jag hoppas och tror att det blir en bra dag. 🙏❤️

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback