Kärleksfest 🏳️‍🌈💖

Nu är det mitt i natten och jag är naturligt nog fruktansvärt trött, men väldigt nöjd med en himla trevlig kväll. 🙏❤️

En tjej i Pride-familjen gifte sig i vintras och ikväll bjöd hon och hennes fru in till kärleksfest för att fira detta med nära och kära. ❤️🧡💛💚💙💜 Ett sammanhang som jag var väldigt glad över att få vara en del av. 🙏 Ångestmonstret kände inte samma förtjusning, så jag har haft ångestpåslag hela kvällen (även om det minskade lite efter att vi börjat med middagen). 😱 Men jag visste ju att det skulle bli så och de personer jag kände på festen var också medvetna om detta och uppmanade mig till och med ibland att smita undan om jag behövde det. Jag hängde mest med två andra introverta tjejer och vi hittade diverse hörn att gömma oss i under minglet och var också placerade vid samma bord under middagen, så det var skönt. 🙏

Jag hade verkligen en jättetrevlig kväll, trots Ångestmonstrets ofrånkomliga närvaro. Det var runt 50 gäster på festen och alla verkade vara himla härliga människor. Så fint också att få vara i ett sammanhang där normen är att vara queer och vegetarian, jag blir alltid lika fascinerad när det händer. 😄 Det var massor av mer eller mindre uppenbart lesbiska kvinnor där varav ett antal ingick i parkonstellationer. Och hela menyn var både vegetarisk och nötfri, den specialinformation som fanns gällde vad som var veganskt respektive glutenfritt. 👍

Jag blev som sagt placerad vid samma bord som två introverta tjejer som jag känner lite grann sedan tidigare och vid vårt bord satt även tre främmande tjejer som också var jättetrevliga. Jag skulle egentligen sitta med ryggen mot resten av lokalen, men bytte plats med en av mina bordsgrannar - dels för att jag hellre ville sitta med ryggen mot en vägg och dels för att jag tänkte att hon säkert hellre ville sitta bredvid än mittemot sin fästmö. Win-win. 👍 Jag kände mig lite taskig mot värdinnorna, för bordsplaceringen var verkligen sjukt genomtänkt och träffsäker, men en så liten justering kändes ändå okej att göra.

Ja, värdinnorna hade verkligen lagt ner sin själ i alla detaljer, från menyn till handmålade placeringskort med olika blommor (jag fick en rosa blomma) till sina matchande outfits till fyndiga texter om respektive gäst (det står fäktning istället för bågskytte om mig, men annars stämmer det riktigt bra 😁👍). Kvällens toastmasters, som också ingår i Pride-familjen, var helt fantastiska och kvällen bjöd även på många både roliga och rörande tal och uppträdanden. Och i början fick vi allihop måla plakat med kärleksbudskap på och sätta ut vid vägkanten utanför bygdegården där festen hölls. Tanken var att vi skulle bjuda den lilla hålan där värdinnorna bor på dess allra första prideparad, men eftersom det regnade körde vi den här varianten istället. 🏳️‍🌈✊️

Jag skulle kunna skriva mycket mer, men jag är så trött att jag nästan somnar med telefonen i handen så det får nog räcka för inatt nu. Natti natti! 😴😴😴

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback