💖 Heartstopper - sĂ€song 2! 💖

Andra sĂ€songen av Heartstopper slĂ€pptes pĂ„ Netflix imorse sĂ„ jag behöver vĂ€l knappast informera om vad jag Ă€gnat dagen Ă„t... 😉 
 
Jag Ă€r för övrigt ett emotionellt vrak just nu. Precis som efter första sĂ€songen. Jag vet inte alls var jag ska göra av mig sjĂ€lv. SĂ„ otroligt fin och söt och vacker och viktig sĂ€song! 😭😭😭😍😍😍💖💖💖 Jag Ă€r inte riktigt i skick att skriva nĂ„got analytiskt och genomtĂ€nkt i nulĂ€get, men...sĂ„ mĂ„nga ögonblick som fick mig att le och grĂ„ta och hyperventilera och skratta och dra efter andan. 
 
Att fĂ„ följa Isaacs resa till att komma underfund med sin asexualitet. 😭🙏 Som jag visade under Ace Week 2021 börjar det komma en del riktigt bra acerepresentation i litteraturen, men i filmer och teveserier Ă€r vi minsann inte bortskĂ€mda med dylika inslag. Jag började pĂ„ riktigt grĂ„ta av lycka över Isaacs storyline denna sĂ€song. 😭😭😭 
 
Att finaste Taylors "seven" plötsligt började spela pĂ„ en fest. 😭😍 Jag flippade ur redan nĂ€r jag sĂ„g folklore-affischen pĂ„ Taras sovrumsvĂ€gg, men att senare faktiskt fĂ„ höra musiken fick mig att börja hyperventilera pĂ„ riktigt. 😭😍😭😍😭 (Som att jag inte redan lyssnar pĂ„ Taylor större delen av min vakna tid. 😉) 
 
Att sĂ€songen följde den tredje boken sĂ„ himla vĂ€l. Och att de Ă€ndringar och tillĂ€gg som gjorts tillförde sĂ„ himla mycket. Alla viktiga samtal, mogna insikter, awkward och söta ögonblick, all kĂ€rlek, alla Nick & Charlie-ögonblick. Herregud, vad jag Ă€lskar Heartstopper!!! 😍😭😍😭😍 
 
Det var nog en vÀldig tur att denna sÀsong kom idag och lockade med mig upp till sjunde himlen en stund. Jag Àr som bekant inte jÀttebra pÄ det hÀr med att ha semester och har kÀnt mig stundvis ganska lÄg de senaste dagarna. Jag Àgnar dagarna Ät att förbereda mig inför höstterminen, spela Sims och strÀcklÀsa Witcher-böckerna. Och det fungerar vÀl rÀtt okej. Men det Àr tur att jag har lite saker inplanerade framöver - och att det inte Àr jÀttelÀnge kvar innan jag fÄr börja jobba igen... 
 

Kommentarer

TĂ€nker du skriva en kommentar?

Vad gullig du Àr! Jag blir jÀtteglad nÀr jag fÄr trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. OlÀmpliga kommentarer, sÄsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback