Augustipåfrestningen

Så var första arbetsveckan efter semestern avklarad. Det känns väldigt bra att vara tillbaka. 😊 Nästa sommar överväger jag att portionera ut semestern så att jag är ledig två dagar i veckan (utöver helgen) och jobbar tre dagar eller något sådant, jag tror att det skulle fungera bättre för mig rent psykiskt än att ha lång sammanhängande ledighet. Och så blir omställningen mellan semester och vardag inte så stor heller. 👍 Jag har märkt den här veckan hur himla trött jag blivit, när jag kommit hem på eftermiddagarna har jag liksom bara spelat Sims och sedan gått och lagt mig och läst i en av Witcher-böckerna istället för att plugga som jag haft som ambition att göra. Det är lite frustrerande, men jag försöker vara snäll emot mig själv och acceptera att det är såhär just nu. Det kommer ju inte att vara för evigt liksom. Förresten är det över en vecka kvar till höstterminen startar, så det är för all del ingen brådska med pluggandet - det är bara jag som tycker om att vara förberedd. 😉

Vi får se hur mycket pluggande jag får till i helgen. Den jäkla Augustifesten pågår just nu och som om det inte räckte med marknaden dräller det dessutom av högljudda DJ:s ute på gatan, det är en kakofoni av brölhög skitmusik från alla håll och kanter så någon sömn lär jag väl inte få denna helg. 😫😫😫 Jag testade öronproppar förut men tyckte inte att de hjälpte nämnvärt, jag ska testa igen om en stund och i värsta fall får jag väl sova på en madrass på badrumsgolvet för därinne hörs i alla fall ingenting av eländet.

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback