Astma och choklad

I förmiddags var jag på sjukhuset för att mäta min lungfunktion, som en uppföljning av min pågående allergivaccination. Sjuksköterskan som undersökte mig konstaterade att mina resultat var över förväntan och helt normala. Något som känns väldigt frustrerande, då min astma ju gör att jag inte kan ägna mig åt några som helst pulshöjande aktiviteter - hur fan kan mina värden se bra ut när en kortare språngmarsch för att hinna med bussen leder till väsande andning och flera timmars hostande?! 🙄😒 (Det hände senast strax innan min semester, en bra bit in i användningen av min nya superinhalator som borde förebygga dylika incidenter.) Hon kunde inte svara på det, men lovade att ta upp det med läkaren.

Under eftermiddagen hade jag besök av finaste Monika, som jag inte träffat på typ två år. Hon hörde av sig i måndags och frågade om jag ville ses, och det ville jag såklart. ☺️💖 Jag är överlag ganska dålig på att ta initiativ till umgänge med vänner, men blir väldigt glad när de hör av sig till mig. 💖🙏 Monika kom ihåg att jag gillar Malmö Chokladfabrik och hade med sig en hel låda med choklad till mig, vackert inslagen i enhörningspapper. 😍🦄💖🍫 Jag var nervös innan hon kom, eftersom vi inte setts på så länge, men så fort jag öppnat dörren för henne kändes det bara bra. 😊🙏

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback