Aromantic Spectrum Visibility Day 💚

SĂ„ var det fredag igen. Den hĂ€r veckan har gĂ„tt rĂ€tt fort faktiskt. Och den har bara blivit bĂ€ttre och bĂ€ttre. I början av veckan var jag ganska trött och PM(D)S-miserabel, men sedan har jag blivit bĂ„de piggare och gladare för varje dag. Annars brukar det vara tvĂ€rtom, att jag Ă€r pigg pĂ„ mĂ„ndagar och helt slut pĂ„ fredagar. Men jag fick ju förstĂ„s inte sĂ„ mycket sömn under helgen, sĂ„ det har ju inte varit riktigt som vanligt. Imorse vaknade jag hur som helst tidigt och kĂ€nde mig utvilad, sĂ„ jag var pĂ„ kontoret i Linköping redan kvart över sex imorse. 😊👍 
 
Idag Ă€r det förresten den allra första Aromantic Spectrum Visibility Day. Den 5 juni Ă€gde den allra första Aromantic Visibility Day rum, men nu har vi alltsĂ„ Ă€ven en dag för hela spektrumet.Â đŸ’šđŸ€đŸ–€ Och ja, jag kĂ€nner mig mer och mer bekvĂ€m med att identifiera mig pĂ„ det spektrumet. Jag har börjat finna mig i att min lĂ€ggning Ă€r en never ending story (som jag sammanfattade under Ace Week för tre Ă„r sedan och som utvecklats sedan dess) och som just nu lyder asexuell och demi-homoromantisk. Jag lutar mer och mer Ă„t det aromantiska hĂ„llet, men inte sĂ„ pass mycket att jag vill kalla mig aromantisk. Demi-romantisk fĂ„r det vara. Tills vidare. 
 
Jag tycker förvisso om att ordna upp och kategorisera saker och ting, men jag kÀnner mig inte superstressad över att hitta Den Perfekta Kategorin att identifiera mig med för resten av livet. Efter att ha försökt tvinga in mig sjÀlv i heterosexualiteten, för att sedan komma ut som bisexuell och sedan som homosexuell och till slut som asexuell, för att numera utforska det aromantiska spektrumet...sÄ har jag vÀl insett att det hÀr med att hitta sig sjÀlv Àr en livslÄng process som fÄr ta den tid och de svÀngar den tar. Det Àr en spÀnnande och givande resa, ingen svettig kapplöpning. 
 

Kommentarer

TĂ€nker du skriva en kommentar?

Vad gullig du Àr! Jag blir jÀtteglad nÀr jag fÄr trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. OlÀmpliga kommentarer, sÄsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihÄg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback