Hanterbar träning och ohanterbart samtal

Idag var det dags för gymbesök med kollegorna igen, och jag upplevde dagens pass som betydligt mindre jobbigt än vad det brukar vara. Tränaren bekräftade det, att dagens pass varit lite lugnare. Det kändes skönt. Det var bara en aktivitet som var rätt flåsig, men där körde jag en betydligt mer hanterbar variant av övningen så det gick bra. 👍


Strax innan gymbesöket ringde astmasjuksköterskan jag träffade i torsdags. Det var ett föga upplyftande samtal. Hon hade pratat med en läkare om mig, och läkaren hade upprepat det jävla mantrat om att min lungkapacitet är bra och min medicinering hög så jag borde inte ha några problem med pulshöjande aktiviteter och bla bla bla... Men jag kan ju för helvete inte göra någonting som höjer min puls utan att få astmaanfall! Jag blir både frustrerad och uppgiven över att vården inte ens vill försöka hjälpa mig. 😡😔 Visst, jag kommer få tillbaka min gamla inhalator (som de bytte ut mot något billigt skräp i somras för att landstinget vill spara pengar 🙄), men det kommer ju inte göra några underverk - den här problematiken fanns liksom innan medicinbytet också... Jag ska få en telefontid med läkaren, och i bästa fall kommer det leda till en remiss till Allergicentrum där jag förhoppningsvis kan få inleda hyposensibilisering...i värsta fall kommer samtalet inte leda till ett skit. 😒

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback