Hopplöst astmafall?

 
Igår var det dags för gymbesök igen och det var roligt men fruktansvärt jobbigt. Släden som ni ser på några av bilderna ovan är ett riktigt helvete för min astma - jag blev tvungen att avbryta och sätta mig på golvet för att få kontroll över andningen igen, trots att jag försökte ta det lugnt och försiktigt. Så sjukt frustrerande att astman utgör ett hinder för mig i träningen. 😔 
 
Idag hade jag telefontid med en astmasjuksköterska på vårdcentralen (jag ringde ju till vårdcentralen för tre veckor sedan och ifrågasatte min astmamedicinering och vårdcentralens bristande/obefintliga uppföljning av den) och det gav mig inga större förhoppningar. Hon kunde inte svara på varför de aldrig kallat mig sedan de tog över mig från Allergicentrum 2014(!) och hon tyckte inte alls att det lät bra att jag varken klarar av flåsig träning eller ens att springa en kort sträcka för att hinna med en buss eller spårvagn utan att få astmaanfall (i min journal från Allergicentrum står det tydligen att det inte bör vara några problem för mig att träna som alla andra, vilket sannolikt är skrivet av det stolpskott som hävdade att ansträngningsastma inte finns utan bara handlar om dålig kondition 🙄), men eftersom jag har så mycket problem med astma och allergier trots att jag tydligen har all medicinering de kan erbjuda på vårdcentralen kommer de sannolikt att remittera mig tillbaka till Allergicentrum. Men hon vill träffa mig först och göra några undersökningar. Så jag har fått en tid i mars. 
 
Jag känner ingen större optimism inför detta, men måste ändå hoppas att det kommer leda till någonting bra. 🙏 Men det känns som att de bara försöker förhala processen hela tiden. Först har de ignorerat mig totalt i nästan ett decennium. Och när jag ringde och ifrågasatte det fick jag en telefontid tre veckor senare. Och när jag frågade sjuksköterskan då varför jag inte fått en riktig tid på vårdcentralen sa hon att hon först ville stämma av med mig via telefon för att kunna bedöma hur pass prioriterat mitt fall skulle vara... 😲 Hallå, ni har negligerat mig ända sedan 2014 - det minsta ni kan göra är väl att kalla mig till mottagningen nu när jag ber om det?! 😤 Och vad kommer den där tiden på vårdcentralen i mars att leda till? Hon konstaterade ju redan idag, efter att ha kollat min journal och mina mediciner, att de nog inte kan göra mer för mig på vårdcentralen än vad de redan gör. Det gör mig fan rädd - tänk om det INTE FINNS några mediciner som kan hjälpa mig?! 😱😱😱 Tänk om jag är ett hopplöst fall som alltid kommer att vara begränsad av min astma... 😔

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback