Måndag (ursäkta tråkig rubrik, jag är trött 😴)


Jag gillar måndagar. Generellt sett. Men när jag kom till jobbet imorse och möttes av ett aggressivt mejl i inkorgen och upptäckten att det nya tidredovisningssystemet inte fungerade som det skulle...då ville jag bara gå hem igen. 😫 Men det gjorde jag förstås inte. Jag svarade kort och sakligt på mejlet, kontaktade programsupporten och tog tag i dagens övriga sysslor. Och det blev en jättebra dag. 😊

På eftermiddagen var det dags för gymbesök med kollegorna igen. 🏃‍♀️ Det var jätteroligt, som vanligt. 😊 Och för en gångs skull kom jag ihåg att använda min inhalator i förebyggande syfte innan passet, så jag klarade faktiskt av att göra en del av de flåsiga övningarna (om än i relativt lugnt tempo och inte så länge som det var tänkt) men kände ändå att det var precis på gränsen till att bli för ansträngande. Skönt att jag kunde känna av det och hejda mig i tid innan jag fick ett astmaanfall. 👍

Den här veckan har jag det sjukt intensivt på studiefronten. I genusvetenskapskursen ska jag läsa och skriva utförliga kommentarer till en kurskamrats uppsats-PM. Och i arkeologikursen har jag en inlämningsuppgift att skriva - och dessförinnan en hel del litteratur kvar att läsa. Och deadline för uppgifterna i båda kurserna är om en vecka. 😱😱😱 Alltså borde jag ägna all ledig tid åt studier den här veckan. Hittills har det gått sådär - när jag kommit hem från gymmet, duschat och satt mig vid datorn (fortfarande skakig efter träningspasset) kikade jag bara runt på kurssidorna en stund och sedan gick jag och lade mig och började läsa den andra Emelie Schepp-boken istället. Hm. 🤨 Hoppas att motivationen och självdisciplinen är bättre imorgon eftermiddag...

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback