K-k-kallt! ❄

Igår skymtade jag en liten fjäder, och började genast bygga upp en hel jävla hönsgård inne i huvudet. Idag har jag tagit reda på hur det verkligen ligger till (tack och lov på egen hand, utan att ställa någon mot väggen med anklagelser eller starta någon dramatisk gråtscen), så nu känner jag mig både lättad över att det inte var som jag befarade - och dum för att jag alltid, alltid, ALLTID dras med i sådana här negativa tolkningar som snabbt spårar ur. Men det är ju något jag jobbar med i terapin och hoppas kunna komma ifrån mer och mer.

Nåväl. Jag vaknade i min hotellsäng på Söderköpings Brunn imorse, efter alldeles för få timmars sömn och efter att ha frusit mig halvt fördärvad inatt. Jag hade seriöst brett ut min vinterkappa som en filt ovanpå täcket, men det blev ändå inte tillräckligt varmt. ❄❄❄ Så jag är sjukt tacksam över att nu ikväll få ligga nerbäddad i min egen varma säng här hemma. 🙏

Annars var det väldigt fina lokaler, och precis som igår fick jag jättegod mat (idag till och med utan bekymmer). Men kylan...den drog tyvärr ner helhetsupplevelsen. På sommaren är det dock säkert jättetrevligt att övernatta där. ☀️

När jag kom hem i eftermiddags kände jag mig helt slut efter två helspäckade dagar med massor av nya intryck och insikter (som jag ska försöka sammanfatta för mina kollegor som inte var med på kursen), och efter att ha frusit konstant i ett och ett halvt dygn ville jag bara ta en varm dusch och krypa ner i sängen. Men nej, jag skulle ju på storgruppsmöte med Pride-familjen ikväll, så efter att ha mellanlandat lite hemma var det bara att ge mig ut i kylan igen. ❄❄❄

Vi var ganska många personer på mötet och det var flera som jag inte hade träffat tidigare, så jag befarade att det skulle bli aktuellt med det satans påfund som kallas presentationsrunda. 😱 Och mycket riktigt, såklart att vi skulle gå laget runt och presentera oss. Och jag var näst sist på tur, så jag hann ju bygga upp ganska mycket ångest medan jag väntade. 😖 Men jag fick fram mitt namn och min roll i styrelsen, och efter lite lätt hjärnsläpp (av att vara i fokus för uppmärksamheten) även vilken arbetsgrupp jag är engagerad i. Jag överlevde eldprovet, och höll sedan en ganska låg profil under resten av mötet.

Nu känner jag att jag börjar bli väldigt trött, så nu ska jag försöka sova. 😴 Det blev visserligen inte lika sent som igår kväll, men ändå alldeles för sent för mig. Så jag hoopas att jag inte missat någonting nu. 🤔 Nåväl. Natti natti!

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback