Bankmöte och studienarkomani

Jag var på frukostmöte på banken imorse för jobbets räkning. Frukostmöte låter ju trevligt och jag föreställde mig ett glas apelsinjuice och en ostmacka, men för att vara på den säkra sidan åt jag en ordentlig portion gröt innan jag gick dit...och det var tur, för frukosten som serverades på mötet bestod av skinkmackor och kaffe. Inget som jag kan inmundiga, med andra ord. 😒

En bankkvinna log välvilligt mot mig och frågade om jag precis startat företag. Jag blev full i skratt men lade band på mig och svarade lugnt att "nej, jag jobbar på en redovisningsbyrå". Då blev hon lite ställd, och jag blev ännu mer full i skratt. 😜 Men visst förstår jag hur hon tänkte. Liksom, hon såg framför sig en ung tjej i babyrosa jacka och med rosa slingor i håret och aktivistiska tygmärken på Kånken-ryggsäcken...det är långt ifrån den stereotypa bilden av en person som jobbar med ekonomi. 😉 Jag älskar att få folks fördomar att krackelera. 😊

Något annat jag skulle älska vore om jag faktiskt klarade av att ta mitt planerade studieuppehåll till höstterminen. Snart tolv års studier börjar ta ut sin rätt, jag är trött och sliten och hade verkligen sett fram emot att inte plugga någonting mer på ett tag nu efter kursen som slutar i juni. Men idag är det den 15 mars...vilket betyder att anmälan till höstterminen öppnar idag...vilket betyder att jag hängt en del på Antagning.se idag...och vad hittade jag där om inte en distanskurs på halvfart i genusvetenskap på C-nivå! 😱😖 Och jag kände tydligare än någonsin att mitt pluggande faktiskt är ett beroende, det är inte bara ett oskyldigt intresse. För jag känner ett starkt behov/tvång att söka den här kursen (vilket jag också gjort nu 😖) trots att jag ju faktiskt inte VILL plugga i höst...och den här inre konflikten skapar sådan jävla ångest. 😵 Men "förhoppningsvis" kommer jag inte in...och om jag kommer in så "kan" jag ju tacka nej...och anmälan är ju inte låst än så jag "kan" fortfarande ångra den...men kommer jag göra det?! 😵


Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback