Jag vill inte vittna

Har varit på möte med Pride-familjen ikväll. Det blev väldigt sent och väldigt intensivt. Så jag är himla trött nu. Men det är bara bra, det var precis vad jag behövde ikväll. Något att fokusera och lägga min energi på. Annars skulle jag bara ha suttit hemma och oroat mig inför morgondagen.


Imorgon bitti ska jag nämligen till domstolen(!) och vittna(!) och jag är fan helt skräckslagen inför detta. Det är något jag aldrig gjort förut och det känns jätteotäckt.

De enda gånger jag överhuvudtaget har VARIT i domstolar har varit som studiebesök på åhörarplats. Då har jag inte på något sätt behövt förklara mig, inte säga någonting överhuvudtaget, bara sitta där och lyssna...

Jag vet att jag har rätt i min sak och att det jag har att säga är sant...men jag är rädd att Ångestmonstret kommer att ta över och göra att jag blir helt blank i huvudet och inte kan svara på någonting och ger ett osäkert och oseriöst intryck. Jag är rädd att det kommer att gå åt helvete.


Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback