En rauk och en grotta

Frukosten stod serverad redan vid halv sju imorse (färdiga mackor och allting - det här hotellet är bara för bra!) och sedan bar det av norrut, till rauken Jungfrun. Man kan ju inte besöka Gotland utan att titta på någon rauk liksom. :P Och varför då inte passa på att titta på den allra högsta av dem alla? :) På vägen tillbaka passerade bussen lämpligt nog Lummelundagrottan. Det var himla spännande att gå ner i grottan, och väldigt intressant att få höra om dess historia. :) Kunde självklart inte låta bli att köpa en supersöt liten gosedjurskanin i shoppen efteråt. Och självklart döpte jag den genast till Lumme. ;)Väl tillbaka i Visby åt jag saffranspannkaka (ännu en sak som nästan är obligatorisk när man åker till Gotland) och köpte några häften med mönster och sömnadsbeskrivningar för medeltidskläder. :D Hinner knappast sy färdigt en klänning till Söderköpings Gästabud i slutet av augusti, men kanske till nästa sommar? :)

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback