Kitty och spadmysteriet

När jag skulle rensa kattlådan förut så fanns där ingen spade. Den var spårlöst försvunnen! Jag skakade på lådan för att se om kissen grävt ner spaden (som hon försöker göra ibland) men den verkade inte vara där. Jag flyttade på tvättkassar och andra närbelägna föremål för att se om den hamnat under eller bakom någon av dessa. Men den fanns ingenstans!
 
Till slut hittade jag den. Längst in under badkaret! Jag fick lägga mig på golvet och peta med golvmoppen för att få fram den. Jag har ingen aning om hur den har hamnat där.
 
Nog för att jag tog Imovane igår kväll och nog för att det kan hända en del märkliga saker när jag är hög. Men jag brukar ha åtminstone diffusa minnesbilder av det inträffade. Det har jag inte nu. Och att jag skulle ragla ut i badrummet, lyfta upp spaden ur kattlådan och skjuta in den under badkaret och sedan ragla tillbaka till sängen - det har jag mycket svårt att föreställa mig.
 
Alltså måste det vara kissen. Men hon har aldrig gjort något liknande förut. Hon har, som jag tidigare nämnde, försökt gräva ner spaden några gånger. Men hon har aldrig förflyttat den utanför lådan. Det är förresten en stor och klumpig spade av metall. Att hon skulle baxa den ur lådan, släpa den över hela badrumsgolvet och gömma den längst in under badkaret - det har jag mycket svårt att föreställa mig.
 
Så hur fan har detta gått till?! Förslag mottages tacksamt. För jag har fan ingen aning.
 
Spaden, numera återbördad till sin rättmätiga plats (där den förhoppningsvis kommer stanna).

Kommentarer
Lillasyster

Telekinesis? ;)

2013-08-14 @ 11:44:43

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback