I krig och kärlek är allting tillåtet...eller?

Kan det verkligen vara så att det är Duvdrottningen och inte Jossi som är förrädaren i Körsbärsdalen?! :O Idag fick jag i alla fall höra att Duvdrottningen, som ju lämnade Körsbärsdalen i vintras, har ringt runt till flera av våra kunder och raggat över dem till sin nya arbetsplats. Jag vet inte om det är olagligt, men det känns i alla fall jävligt oetiskt. :(
 
Jag var väldigt upprörd när jag gick från jobbet. Men så gick jag hem till syrran och fikade med henne och mamma, och sedan sprang jag runt på stan med Pride-familjen och satte upp affischer inför årets festival...så nu har jag fått lite ny energi. :)
 

Kommentarer
Per

Tror faktiskt inte att det är olagligt - har bestämt för mig att rådgivare och certifierare på företaget jag jobbar för har varit med om samma sak - att f.d. anställda försöker få med kunder. Tyvärr känns det som att man måste buffla sig fram för att vara framgångsrik och kunderna har rätt att välja vilken byrå de vill. Själv skulle jag nog aldrig kunna ringa runt och försöka "sno" kunder på det viset, men kanske måste man släppa en aning på hämningarna för att lyckas i arbetslivet - beroende på vad man har för jobb förstås!

Svar: Jag skulle heller aldrig kunna göra så...det känns bara helt fel. Om kunderna självmant väljer att "följa med" konsulten till ett annat företag är det ju en helt annan sak, men att aktivt försöka stjäla kunder på det där sättet - big no no!
By the way...har du skaffat ny blogg, din lilla filur?! Utan att säga något!! Fy fy... :-P
The Worrying Kind

2013-04-18 @ 07:51:44
URL: http://pereriksson.blogg.se
Per

Det där är knepigt.. hon vill att hennes nya företag ska gå bra + att hon har mycket att göra, och då försöker hon ragga kunder. Sen hade jag säkerligen heller inte kunnat göra så, om inte min chef beodrat mig.

Hehe yep, jag startade den för några dagar sedan - och jag berättar det ju nu! ;-)

2013-04-18 @ 18:09:46
URL: http://pereriksson.blogg.se

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback