Det riiiiinger!!!

Det har varit en bra dag idag. En riktigt bra dag. :thumbup:
 
Jag har ringt tre samtal på jobbet idag. Ja, ni läste rätt - jag har RINGT TRE SAMTAL!!! :D
 
 
Ett var till min sjukskrivna kollega (som jag behövde fråga om några saker angående ett bokslut). Och de två andra var till en kund, som ringde under fikarasten då en kollega svarade och sa att jag var upptagen men skulle ringa upp sedan. Först fick jag panik och tänkte att jag minsann inte alls skulle ringa. :S Men så ringde jag i alla fall. Och kunden påpekade att rapporten jag skickade till honom igår måste vara felaktig - för det fattades cirka 1,2 miljoner kronor. :O
 
Jag trodde att jag skulle dö! :blush: Och sedan ägnade jag den närmaste timmen åt att leta upp och rätta till denna dundermiss. Och sedan ringde jag till kunden igen, för att tala om att det var fixat. Jag väntade mig att han skulle vara arg. Dels för att jag gjort ett sådant stort fel, dels för att rättandet av felet gjorde att han skulle betala runt 150 tusen i moms - istället för att få tillbaka runt 60 tusen. :blush: Men han var inte ett dugg arg. Ingen fara alls och bra att han uppmärksammade det och kanon att jag kunde rätta till det så snabbt och nu var det ju ordnat och ha en trevlig helg!
 
Jag började ärligt talat nästan gråta när vi hade lagt på. Vilken overkligt trevlig, förstående, tillmötesgående kund! Tänk om alla vore sådana...
 
Apropå telefoner, så ringde ett för mig okänt nummer till min mobil idag - och jag svarade (efter extremt lång tvekan). :thumbup: Det var, som jag trodde, någon som hade ringt fel. Han frågade om jag hade beställt grus. Och det har jag verkligen inte gjort - vad skulle jag med det till?! :P
 
Sedan ringde syrran. Och frågade om hon fick komma till Körsbärsdalen och hälsa på en stund. Och det fick hon ju. :) Det blev lite smått kaos i mitt inre, när Familje-Malin och Jobb-Malin skulle kombineras, men det gick ganska bra ändå. Min söta syster hade med sig en höstpresent till mig i en liten påse - ett par nya örhängen. Jättefina, tack så jättemycket! :D
 
Flicka med silverörhänge.
 
Nu har jag gått hem från Körsbärsdalen och nu har jag stängt av mobilen. Nu räcker det med jobb och nu räcker det med telefonsamtal. :P Nu väntar istället en lång helg av intensivt pluggande...

Kommentarer
Lillasyster

Vad bra med en så trevlig kund! :)

Naaw, sötesyster, klart jag förstår att du har en jobbroll med <3 Det var mysigt att hälsa på. Vad bra de passar :)

Kramas

2012-10-12 @ 19:14:39
Lillasyster

Du var jätteduktig som hade så mycket med telefonen att göra :)

Svar: Taaack! :-D
The Worrying Kind

2012-10-12 @ 19:15:26

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback