Jag gör skäl för mitt bloggalias

Ångestkavalkad gör ingen glad. Ändå sitter jag här och vältrar mig i min egen förlamning. Syrran gick hem till sig idag medan jag var på jobbet, så ikväll får det väl bli Imovane om jag ska kunna somna. När syrran är här känner jag mig (relativt) lugn och klarar (relativt) ofta av att somna utan att droga ner mig. Men när jag är ensam...då blir det svårare.
 
Har försökt dämpa ångesten genom att titta på Buffy (mitt dagliga eftermiddagsnöje) och skicka in en ny ESTA. I den förra hade jag angett "Malin" som mitt förnamn, och syrrans tilltalsnamn som hennes förnamn. Men efter mycket sökande, frågande, misstolkande, snurrande i forumtrådar och så vidare har jag slutligen kommit fram till att det inte alls är våra tilltalsnamn som ska anges där. Eftersom vi råkar ha våra tilltalsnamn i mitten av förnamnsraddan ska vi istället ange det av våra andranamn som kommer först.
 
I know...it's confusing. Det är som gjort för att man ska misslyckas med sin ansökan och nekas inresa i landet. Men nu har jag svart på vitt att jag gjort rätt...
 
Källa: US Embassy Sweden.
Tillförlitlighet: Skyhög.
Användningsområde: Lugna Malins nerver.
 
(Ja, jag kommer att ha en utskriven kopia av ovanstående information med mig i handbagaget för att vifta med under näsan på bångstyriga gränsvakter.)
 
Nu utgör Cirkus Psyks på svenska skrivna medicinintyg och de olika buden om huruvida jag måste eller inte måste ha Per och hans kreditkort med mig när jag hämtar ut konsertbiljetterna de största orosmomenten. Och dem kan jag dessvärre inte göra något åt förrän det väl blir dags. Om en och en halv månad. Jag kommer att vara helt knäckt vid det laget...
 
...baby, I'm the worrying kind.

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback