Chefen tror på mig!

Vid förmiddagsfikat idag berättade chefen att det kommer en ny praktikant till Körsbärsdalen på måndag. Chefen hade möte med honom igår, och när jag först såg det i kalendern igår morse blev jag jätteorolig...men så lugnade jag ner mig, sakta men säkert, och när killen väl kom strax innan jag gick hem igår eftermiddag kände jag mig nästan förväntansfull. När så beskedet kom idag om att han ska börja här, kände jag mig både orolig och glad - men mest glad. :)
 
Chefen har varit i kontakt med flera potentiella praktikanter, men ingen av dem har känts riktigt rätt. "Jag vill inte ha in vem som helst i mitt företag och jag tänker inte ta in någon om jag inte tror på den personen", sa chefen bland annat idag.
 
Det kanske låter som rena självklarheter, men jag blev alldeles varm när jag hörde det. För det betyder ju att chefen tror på mig, att han tycker att jag passar in här och att jag har rätt kvalifikationer och rätt arbetssätt och rätt inställning och allt annat som han tycker är viktigt. :D För annars skulle det ju ha gått för mig som för så många andra som velat komma till Körsbärsdalen. Men så har det inte blivit. Jag fick komma hit, och jag får stanna kvar.
 
Ja, allting tyder faktiskt på att jag får stanna kvar när min provanställning går ut den sista oktober. :thumbup: Och det känns helt fantastiskt!

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback