Jag älskar att plugga...för det mesta...fast inte just nu

Men ååååhh!! Nu när jag äntligen är klar med den satans metoddelen (vilket har tagit typ hela dagen) och tänkte att "yes, nu är det bara bakgrunden kvar och den är ju inte så komplicerad", så upptäckte jag det finstilta - att bakgrunden ska innehålla en genomgång av tidigare forskning.
 
Okej, så långt är jag med. Jag menar, det är ju ganska logiskt. Men man ska FÖRHÅLLA sig till denna tidigare forskning, och man ska bara ta upp sådana texter man tänker använda som källor i uppsatsen sedan, och man ska visa att man är INSATT i dessa texter och man ska motivera hur den egna uppsatsen kommer att bidra till att täppa till KUNSKAPSLUCKOR som finns i tidigare forskning.
 
Jag. Får. Psykbryt.
 
Jag har hållit på med detta PM hela jäkla helgen och jag är så himla trött och seg i huvudet...jag vill bara gå och lägga mig nu, inte sätta mig och djupstudera en massa akademiska texter! :(
 
Det är fan ett HALVÅR tills uppsatsen ska vara klar. Måste jag verkligen ha full koll på vilka källor jag tänker använda redan nu?!
 
Ja, ja...det är väl bara att sätta igång. Har laddat ner ett antal uppsatser om Hungerspelen. Ska försöka hålla ögonen öppna tillräckligt länge för att orka läsa och skriva någonting vettigt om dem...
 

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback