Drama på hög nivå

Vet inte om jag har berättat det, men i tisdags fick jag skicka ett mejl till den som upprättat ett bokslut jag granskat och påpeka vilka fel jag hittat. Jag tyckte förstås att det var jättejobbigt att behöva kritisera någon på det viset, även om det var sakligt och väl underbyggt. Jag fick dessutom hjälp av en kollega att formulera mejlet, för jag hade aldrig kunnat göra det själv.

Imorse fick jag veta att detta tydligen fått dramatiska följder under gårdagen. Personen jag kritiserat hade skickat ett ilsket mejl till chefen och ifrågasatt mitt arbete. Så nu har jag suttit i möte med chefen och gått igenom det hela. Tack och lov verkar han vara helt på min sida och håller med mig om de påpekanden jag gjort. Han säger att jag inte ska bry mig om sånt här och inte ta åt mig av vad såna här personer skriver. Och det känns ju skönt. Men jag blir ändå upprörd - konflikträdd, känslig och orolig som jag ju är till min natur.

Kommentarer
Michelle

Hej!

Förstår att det är lite obehagligt men du har bara gjort ditt jobb :). Det har inget med dig som person att göra :)

2012-02-09 @ 13:03:55
Lillasyster

Håller helt med Michelle! Skönt att chefen höll med också :) Klart folk blir sura när man upptäcker fel de gör, med vad går annars revision ut på? Du måste ju kolla så allt är schyst liksom, och upptäcker inte du en sak så är det ju någon annan som gör det istället.

2012-02-09 @ 14:59:20

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback