Aj aj aj!

Jag var hemma hos Livrädd i fredags, och då började jag få ont under höger skinka. Jag tänkte inte så mycket på det, trodde väl att jag hade suttit konstigt eller något. Några timmar senare började jag frysa och blev trött och öm i kroppen. Jag kände mig allmänt hängig och ville helst bara ligga och vila.
 
Nästa morgon kände jag mig lite bättre. Jag hade fortfarande ont i skinkvecket, men de övriga symptomen hade försvunnit. På eftermiddagen bestämde jag mig för att kolla på skinkan i spegeln - och upptäckte ett stort (cirka 15 x 8 cm!) rött märke som var varmt och ömmade vid beröring. :bigeyes: Det borde ju rimligtvis vara ett insektsbett av något slag, men varken mamma eller jag kunde hitta någon svart prick eller något annat som tydde på det.
 
Nu har det gått tre dagar och det röda märket är fortfarande kvar. Det är fortfarande lika stort, det är fortfarande varmt och det gör fortfarande ont. :O Mamma har lirkat med mig hela helgen för att försöka förmå mig att våga lyfta telefonen och ringa till sjukvårdsupplysningen. Och jag tänkte faktiskt göra det nyss...men nej, det blev visst inte så. :S Om det hade varit något farligt skulle jag väl typ ha blivit dödssjuk vid det här laget...eller? :question: Det går säkert över...förr eller senare...hoppas jag.

Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback