Allergicentrum

Jag är rent äckligt trött nu. :tired: Det har varit en ansträngande dag.

Jag har tillbringat eftermiddagen på ett sjukhus i Linköping. Fått ungefär tjugo stick i armarna, med olika ämnen som jag är allergisk emot. Det kliade som satan och jag fick stora röda utslag. Men jag fick inte klia, absolut inte. Bara sitta där och lida tills ämnena hunnit ge tillräckligt mycket utslag för att man skulle kunna bedöma hur mycket allergisk jag var (jag har fortfarande röda bulor efter jordnöts- och häststicken). Och så fick jag andas och blåsa i olika apparater (som visade att mina lungor presterar mycket sämre än vad de skulle kunna göra).

Men personalen var jättegullig. Och när de fick veta att jag har social fobi blev de ännu gulligare, och riktigt tog hand om mig. Det kändes bra. :) Och så fick jag värsta dundermedicinen utskriven (som ska hjälpa mig med andningen) och innan jag gick därifrån fick jag en röd visselpipa (eller en "andningspipa" snarare, för den låter inte när man blåser utan när man inhalerar). :P

Jag åkte fullsatt buss både dit och hem. Lite jobbigt, men jag hade Taylor Swift i öronen så jag kunde drömma mig bort. Och när jag kom till sjukhuset visste jag inte vart jag skulle (de håller på och bygger om entrén så man fick gå in genom en liten oansenlig sidodörr med undermålig skyltning), men det satt en tjej vid ett provisoriskt informationsbord - och jag gick fram till henne och frågade efter vägen till Allergicentrum! :thumbup: Duktiga mig. :) Jag var till och med så fokuserad att jag kunde ta in vad hon svarade och faktiskt hitta dit jag skulle. :P

Kommentarer
Lillasyster

Tycker du var jätteduktig, favvosyster <3 :) Kramar

2011-11-29 @ 21:02:36

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback