Jag hatar psykvården!

För en stund sen ringde en kärring från vuxenpsyk här i stan och meddelade att de inte tänker skriva ut medicin till mig eftersom de aldrig har träffat mig tidigare. Jag förklarade att jag precis flyttat tillbaka hit från en annan del av Sverige och att jag fått beskedet att det visst var de som skulle skriva ut medicin till mig numera. Men det ville hon inte gå med på. Hon snäste att jag skulle ringa till vuxenpsyk i min förra hemstad och be dem skicka en remiss. Sen kunde vi diskutera saken.

Så jag ringde till mitt förra vuxenpsyk. Först inget svar. Sen jättelång väntetid. Sen fick jag prata med en människa som var jäkligt snabb på att koppla mig vidare. Sen kom jag till en människa som sa att det inte var henne jag skulle vända mig till så hon kopplade mig också vidare. Det gick fram en massa signaler och sen lades det på.

Så här sitter jag. Utan medicin. Jag hatar psykvården!


Kommentarer

Tänker du skriva en kommentar?

Vad gullig du är! Jag blir jätteglad när jag får trevliga kommentarer.

Observera att alla kommentarer granskas innan publicering. Olämpliga kommentarer, såsom mobbning och spam, kommer inte att publiceras.



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback